Educational guide Faculty of Arts |
english |
Teaching Languages: Spanish as a Foreign Language (2015) |
Subjects |
TEACHING METHODOLOGY FOR FOREIGN LANGUAGES |
IDENTIFYING DATA | 2022_23 | |||||||||||||||||
Subject (*) | TEACHING METHODOLOGY FOR FOREIGN LANGUAGES | Code | 12855102 | |||||||||||||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||||||||||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | Exam timetables and dates | |||||||||||||
3 | Compulsory | First | 1Q |
|||||||||||||||
Modality and teaching language | See working groups | |||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||
Department | Romance Studies |
|||||||||||||||||
Coordinator |
|
alicia.madrona@urv.cat |
||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||
Web | ||||||||||||||||||
General description and relevant information |
En esta asignatura se estudian y analizan los modelos de enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua que han existido a lo largo de la historia hasta la actualidad desde un punto de vista teórico y práctico. Los objetivos de esta asignatura son: 1. Conocer el desarrollo histórico de las diferentes metodologías en la enseñanza de lenguas extranjeras. 2. Familiarizarse con los conceptos básicos de la metodología de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras. 3. Reflexionar sobre los distintos componentes en la elaboración de programas de lengua extranjera. 4. Reflexionar sobre el papel del profesor y del alumno en las clases de lengua extranjera. 5. Profundizar en los distintos métodos de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras. |
|||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |