TipusA
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AP2 |
Plantejar i resoldre qüestions al voltant dels autors i les obres de diferents períodes de la literatura catalana |
|
AP3 |
Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana |
|
AP4 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana |
|
AP5 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica de les arts escèniques |
|
AP6 |
Aplicar la teoria i els mètodes de l'etnopoètica en la cultura catalana |
|
AP7 |
Aplicar els mètodes de gestió del patrimoni oral i tradicional |
|
AP8 |
Discernir els elements de la teoria literària aplicada a la literatura catalana |
|
AP9 |
Corregir i assessorar d’acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístics |
|
AP10 |
Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística |
|
AP11 |
Analitzar adequadament les estratègies del discurs |
|
AP12 |
Avaluar el reflex i les aplicacions de la mitologia a la cultura contemporània |
|
AP13 |
Valorar críticament els discursos contemporanis sobre dones, cultura i llenguatge |
|
AP14 |
Realitzar anàlisis de l’escriptura tipogràfica segons la teoria i la història de la matèria |
|
AP15 |
Valorar críticament la influència de la cultura llatina en el món contemporani |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AR2 |
Plantejar i resoldre qüestions al voltant dels autors i les obres de diferents períodes de la literatura catalana |
|
AR3 |
Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana |
|
AR4 |
Gestionar els mecanismes d’organització i transferència cultural |
|
AR5 |
Aplicar la teoria i els mètodes de l'etnopoètica en la cultura catalana |
|
AR6 |
Aplicar els mètodes de gestió del patrimoni oral i tradicional |
|
AR7 |
Discernir els elements de la teoria literària aplicada a la literatura catalana |
|
AR8 |
Corregir i assessorar d’acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístics |
|
AR9 |
Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística |
|
AR10 |
Valorar críticament els discursos contemporanis sobre dones, cultura i llenguatge |
|
AR11 |
Realitzar anàlisis de l’escriptura tipogràfica segons la teoria i la història de la matèria |
|
AR12 |
Aplicar les tècniques de l’anàlisi experimental de la parla |
|
AR13 |
Valorar críticament la influència actual de la cultura clàssica en la cultura catalana |
|
AR14 |
Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària |
|
AR15 |
Analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic i literari |
|
AR16 |
Formar-se una opinió crítica sobre un text |
|
AR17 |
Expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió oralment i per escrit |
|
AR18 |
Fer una presentació multimèdia sobre un tema de llengua, literatura i cultura catalanes |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
|
AR20 |
Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals) |
TipusB
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BC16 |
Sensibilitat pel medi ambient |
TipusC
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |