Universitat Rovira i Virgili |
Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Pla d'acció tutorial |
Què és la tutoria acadèmica?
La tutoria acadèmica et permt disposar d'un suport continuat per part d'un tutor, per tal de donar resposta als problemes i necessitats relacionats amb la teva vida universitària.
Cada alumne disposa d'un tutor des de que comença fins que acaba la carrera.
La tutoria em pot ser útil per a:
- Ubicar-me amb facilitat a la universitat, conèixer els serveis dels que disposo i els òrgans en que puc participar com estudiant.
- Orientarció en la matrícula.
- Aprendre habilitats i tècniques per a millorar el meu rendiment acadèmic.
- Orientació en la presa de decisions de caràcter acadèmic.
- Suport en la incorporació al món laboral.
Les tutories que assistiràs estan organitzades amb tres tipus d'activitats.
- Tutories en petit grup: per a temes de caràcter formatiu i informatiu on sigui necessari treballar en petit grup fomentant la vostra discussió i participació.
- Tutories individuals: quan vulguis consultar al teu tutor per a temes de caràcter personal, acadèmic i/o professional. Les heu de sol.licitar vosaltres.
Podeu comunicar-vos amb el vostre tutor de manera presencial i virtual:
- Presencial: quan us trobeu físicament en un mateix lloc amb el tutor.
- Virtual: a través del Moodle E-tutories. Aquest espai pretén facilitar-te la comunicació amb el tutor, acordant un dia i hora per a la tutoria. Accediràs a aquest espai a través de la pàgina: http://moodle.urv.cat
El tutor és un professor de la teva carrera, un professor amb coneixements en l'ensenyament dels alumnes que tutoritza.
L'assignació és a l'atzar, feta pel Coordinador del PAT. En cas que hi hagi problemes d'enteniment entre un tutor i alumne existeix la possibilitat de sol.licitar un canvi.
El cronograma recomanat és el següent:
Curs |
Descripció |
Temes a tractar |
Període realització |
1r curs |
Sessió Informativa Grup Aula
|
Presentació del Pla d’Acció Tutorial als estudiants |
Octubre
|
Primera Tutoria GRUPAL |
Explicar el procés de tutoria i concretar el seu desenvolupament
Conèixer el grup d’alumnes.
Explorar els seus interessos i expectatives acadèmiques i professionals
Facilitar a l’alumne la ubicació al nou context.
Orientar la planificació del procés d’aprenentatge de l’alumne
|
Octubre
|
|
Segona Tutoria INDIVIDUAL |
Revisar els resultats del primer quadrimestre.
Valorar l’avaluació continua
Seguiment del procés d’aprenentatge de l’alumne
Detectar possibles problemes acadèmics i orientar en el seu abordatge.
|
Febrer
|
|
Tercera Tutoria GRUPAL/INDIVIDUAL |
Valoració global del curs: resultats, procés d’aprenentatge, expectatives, etc.
Orientar vers la matrícula, itinerari curricular, mobilitat, nous interessos, etc.
|
Juny
|
Tutories grupals: les convoca el/la tutor/a assenyalant dia, hora i lloc
Tutories individuals: el/la tutor/a comunica la disponibilitat de dies i hores als estudiants. L’alumne demana la tutoria dins la franja proposada.
Curs |
Descripció |
Temes a tractar |
Període realització |
2n, 3er i 4art curs.
Al llarg de tota la carrera |
Connexió virtual |
Recordar els objectius del Pla d’Acció Tutorial.
Oferir l’espai de tutoria a l’estudiant i concretar el funcionament.
Explicar com accedir a la tutoria i indicar la disponibilitat del tutor
|
Octubre
Febrer
|
Tutoria INDIVIDUAL o GRUPAL (virtual o presencial)
|
Orientació acadèmica: itinerari formatiu, resultats acadèmics, procés d’aprenentatge, interessos curriculars, assoliment de competències, matrícula, mobilitat, etc.
Orientació professional: orientar el projecte professional, sortides professionals, inserció al món laboral, formació continua, etc.
|
TOT EL CURS A petició dels alumnes |