Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) |
Assignatures |
TRANSDISCIPLINARIETAT, TREBALL EN XARXA I COMUNITAT |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | TRANSDISCIPLINARIETAT, TREBALL EN XARXA I COMUNITAT | Codi | 15685205 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Materials bàsics de l'assignatura Carrizo, L. (2010). “Interdisciplinariedad y valores”, en Toro, B. y Tallone, A. (Eds.), Educación, valores y ciutadania. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos. (pp. 171-186). https://www.academia.edu/847073/Interdisciplinariedad_y_valores Comellas, M.J. (2010): “El treball en xarxa: un model de recerca i acció participativa per promoure la cooperació de les famílies”, Educar, 45, pp. 117-129. http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/214611 Hervás de la Torre, A. (2011): “La participación comunitaria en salud y el trabajo social sanitario”. Documentos de trabajo social: Revista de trabajo y acción social, 50, pp. 146-186; https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4117226 Lozares, C. (1996): “La teoria de redes sociales”, Papers, 48, pp. 103-126; http://papers.uab.cat/article/view/v48-lozares Martín Muñoz, A. (2016): “La mediación y el Trabajo social: juntos pero no revueltos”, en Carbonero, D.; Raya, E.; Caparros, N. y Gimeno, C. (Coords): Respuestas transdisciplinares en una sociedad global. Aportaciones desde el Trabajo Social. Logroño: Universidad de La Rioja. https://publicaciones.unirioja.es/catalogo/online/CIFETS_2016/Monografia/pdf/TC373.pdf Muñoz Moreno, J.L.; Rodríguez-Gómez, D. & Barrera-Corominas, A. (2013): “Herramientas para la mejora de las organizaciones educativas y su relación con el entorno”, Perspectiva educacional, 52:1, pp.97-123 http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/viewFile/148/64 Pastor, X. y Carrera, E. (2013): La gestió del conflicte públic i la mediació comunitària a Catalunya. El cas del cost dels conflictes a les comunitats de propietaris i veïns. Barcelona: Institut de Ciències Polítiques i Socials (Working Paper, nº 316). https://www.icps.cat/archivos/Workingpapers/wp316.pdf?noga=1 Redorta, J. (2004): Cómo analizar los conflictos: la tipología de conflictos como herramienta de mediación. Barcelona: Paidós Subirats, J. (2011): “Crisi o canvi d’època? Els impactes socials”, Revista de Treball Social, 194, pp. 9-20; http://www.tscat.cat/content/rts-194-bilingue Thompson, J. (2003): “Transdisciplinariedad: Discurso, Integración y Evaluación”. Capítulo II del documento de debate MOST: Transdisciplinariedad y complejidad en el análisis social. UNESCO. pp. 30-45, http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001363/136367s.pdf Uribe Mallarino, C. (2011). Interdisciplinariedad en investigación: ¿colaboración, cruce o superación de las disciplinas?. Estudio sobre la Interdisciplinariedad en la Universidad Javeriana. Bogotá: Editorial PUJ. http://www.scielo.org.co/pdf/unih/n73/n73a06.pdf |
|
Complementària | |
Bibliograria complementaria Bertalanffy, L. (1979): Perspectivas en la Teoría General de Sistemas. Madrid: Alianza Universidad Cachón, L. (dir.)(2008), Conflictos e inmigración: experiencias en Europa. Madrid: Ayuntamiento de Madrid-Observatorio de Seguridad. Estrada Ospina, V.M. (2011): “Trabajo social, intervención en lo social y nuevos contextos”, Prospectiva: Revista de Trabajo Social e Intervención Social, 26, pp.21-53, https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5857499 Iglesias, L i Jato, E. (2007): “La profesión de Agente de Igualdad de Oportunidades en los diferentes contextos de la Educación Social”, Educación Social, 35, pp. 99-112; http://www.raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/viewFile/165559/372508 Katz, S., Earl, L. M. & Jaafar, S. B. (2009): Building and connecting learning communities: The power of networks for school improvement. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Lorenzo Cadarso, P. L. (2001), Fundamentos teóricos del conflicto social. Madrid: Siglo XXI https://es.scribd.com/doc/273839635/Lorenzo-Cadarso-Pedro-Luis-Fundamentos-Teoricos-Del-Conflicto-Social Luckman, T. (1996): Teoría de la acción social, Paidos. Barcelona. https://www.casadellibro.com/libro-teoria-de-la-accion-social/9788449302701/516046 Nató, A. M. (Coord)(2006): Mediación comunitaria: conflictos en el escenario social urbano. Buenos Aires: Editorial Universidad, SRL Nicolescu, B. (2006) “Transdisciplinariedad: Pasado, presente y futuro, Revista Visión docente con-ciencia, 31, pp. 15-31. http://www.ceuarkos.com/Vision_docente/revista31/t3.htm. Nieto, G. and Franzé, A. (1997): "The projection of social conflict over urban space", Current Anthropology , Vol. 38 (3):461-465. https://www.journals.uchicago.edu/doi/pdfplus/10.1086/204635 Seed, P. (1987): Applied social network analysis: A set of tools for social services research and practice: Information pack. Tunbridge Wells: Costello Publishers Ltd.
|