2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Organització Industrial (2006)
 Assignatures
  ECONOMIA ESPANYOLA I EL MARC ECONÒMIC INTERNACIONAL
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els factors que impulsen el creixement econòmic i, des d'aquesta perspectiva, analitzar l'evolució i les transformacions estructurals de l'economia espanyola (Temes 1, 2 i 3) AC1
AC3
AP4
CC1
CC4
Conèixer la realitat històrica i actual de l'economia espanyola. Saber els trets del passat que fan que l'economia espanyola avui sigui el que observem. (Tema 2, 3, 4, 5) AC1
AC2
AC3
CC1
CC3
Entendre les interrelacions i dependències de l'economia espanyola amb les economies de la resta del món (Tema 6, tema 7 i tema 9) AC1
AP1
CC1
CC2
Interpretar les transformacions i canvis dins de l'economia mundial i com afecten a les institucions econòmiques internacionals (tema 6, tema 7, tema 8 i tema 9) AC1
AP1
Analitzar les conseqüències de les transformacions econòmiques dins de la UE: la darrera ampliació i la UEM (Tema 9) AP1
Relacionar els coneixements d' altres assignatures dels estudis- especialment, macroeconomia i microeconomia, amb situacions- actuals i passades- de l'economia espanyola i de l'economia mundial (tot el temari) AC1
AC2
CC1
Fomentar l'esperit crític de l'alumne: crear-se una opinió fonamentada sobre qüestions referents a l'economia espanyola i mundial, i sercapaç d'argumentar-la lògicament basant-se amb els coneixements que ha adquirit en altres assignatures dels estudis (macro i micro). (tot el temari) AP3
AP4
Habituar-se a la lectura de textes de contingut econòmic (revistes especialitzades: Papeles de Economía Española, Información Comercial Española, etc.) AC1
BC2
BC3
BC7
1. Conèixer la terminologia i instruments econòmics a l'hora de valorar els mercats.
2. Avaluar de forma crítica l'evolució experimentada pel sector turístic
3. Entendre com els elements turístics s’han anat modificant en funció de circumstancies econòmiques que han determinat una estructura de mercat.
4. Distingir els diferents tipus d'oferta turística
5. Diferenciar entre element i producte turístic, a partir de configurar un entorn de mercat alredós de l’element turístic.
6. Analitzar els determinants de la demanda turística
7. Comprendre els diferents elements multiplicadors del turisme
8. Conèixer altres sectors d'activitat relacionats amb el turisme
9. Comprendre el sector turístic a l'economia estatal
10. Comprendre el turisme a l'àmbit de l'economia catalana
11. Comprendre el turisme a l'àmbit local