2010_11
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre )
 Assignatures
  PRÀCTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I
   Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió de preparació per al pràcticum
Selecció de posició de pràctiques La selecció la fem tenint en compte el lloc de pràctiques que ha estat al pràcticum I i l'assoliment d'objectius d'aprenentatge
Relació amb el tutor de pràctiques extern RELACIÓ AMB ELS PROFESSIONALS DELS CENTRES DE PRÀCTIQUES:
Tutorització individualitzada per l'aprenentatge mitjançant una relació directa i continuada durant les hores de pràctiques
Presentacions / exposicions DEFENSA TREBALL RESUM:
L'alumne exposa el treball realitzat i l’estudi de casos en les sessions clíniques.

Estada / execució de pràctiques ESTADA/EXECUCIÓ DE PRÀCTIQUES:
L’alumne ha de realitzar una estada de 6 crèdits clínics en el lloc de pràctiques corresponent i realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques podrà ser de matí i/o de tarda. Creació d’un entorn de suport.
Conceptes a treballar: Sensibilitat envers un mateix i cap a altres; relació d’ajut i de confiança.
Actituds a desenvolupar: Autenticitat, empatia, acceptació, congruència, proximitat, presència, escolta, dignitat, integritat.
Principi que orienta la pràctica: DEMOSTRA RESPECTE PER LES PERSONES / FAMÍLIA I ENTORN.





Creació d’un entorn de protecció i seguretat.
Conceptes a treballar: Factors interns i externs d’amenaça, mecanismes biològics de defensa, risc d’infecció, risc de lesió, risc de caigudes.
Actituds a desenvolupar: Observació i reflexió sobre les mesures que afavoreixen la prevenció dels riscos que té la persona relacionats amb la seva situació (edat, orientació, sentits, malaltia i tractaments) i per l’aplicació de procediments.
Principi que orienta la pràctica: PROTEGEIX I GARANTEIX LA SEGURETAT.




Aplicació del procés de resolució de problemes en l’ajuda a la cobertura de les necessitats bàsiques.
Conceptes a treballar: Valoració de necessitats (motivació, grau de satisfacció, significat). Diagnòstics, decisions clíniques, planificació, implementació, avaluació, taxonomies.
Actituds a desenvolupar: Raonament clínic reflexiu i metodologia de registre.

Principi que orienta la pràctica: FONAMENTA LES INTERVENCIONS QUE REALITZA.


Desenvolupament de l’aprenentatge.
Conceptes a treballar: objectius, evidències, guies d’aprenentatge.
Actituds a desenvolupar: Responsabilitat, capacitat d’adaptació al context, iniciativa, motivació en l’aprenentatge, disponibilitat.
Principi que orienta la pràctica: INTERIORITZACIÓ DE LA RESPONSABILITAT EN EL SEU APRENENTATGE


Treballs de pràctiques externes ELABORACIÓ DE TREBALL RESUM:
Portafoli: Plantejament d’ objectius i pla de treball; estudi de casos i observacions clíniques; Guies d’aprenentatge: valoració del dolor, història clínica,...

Relació amb el tutor de pràctiques intern RELACIO AMB EL TUTOR DE LA UNIVERSITAT:
Tutorització individualitzada per l’aprenentatge i la reflexió per part del tutor acadèmic mitjançant una sèrie d'entrevistes i sessions de treball en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.