2013_14
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES CLÍNIQUES HOSPITALÀRIES I
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Seminari introductori de informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: horaris, tutores assignades, tutories, activitats avaluatives fora de les unitats (portafolis/carpeta d'aprenentatge i estudi de casos), normativa i avaluació final.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
L'alumne, individualment i/o en grup, exposa i reflexiona sobre diferents situacions de cures viscudes a les unitats de pràctiques clíniques.
Pràctiques clíniques Assignació dels llocs, del torn i del/els tutor/s de les pràctiques clíniques, que es duran a terme durant 12 setmanes.
Els eixos d'aprenetatge, relacionats amb les competències d'aqueste pràctiques clíniques son:
1. Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural.
2. Desenvolupament del coneixement científic i del pensament crític.
3. Desenvolupament d'una cura integral a l'esser humà.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Realització d'un portafoli electrònic on l'alumne recopila i organitza els documents i evidències, que promouen la reflexió sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de les compentències que el capaciten per a desenvolupar satisfactoriament la seva profesió.
Atenció personalitzada En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip profesional multidisciplinar.