2012_13
Guia docent 
Facultat d'Enologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Enologia (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES EXTERNES
   Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries El procediment constarà d’una reunió inicial, convocada pel Responsable d’Ensenyament i el Coordinador/a de les Pràctiques Externes, amb els alumnes del tercer curs del Grau en Enologia abans del final del segon quadrimestre del tercer curs per concretar les preferències de l’alumnat, que es respectaran tant com es pugui.
Els alumnes podran proposar Centre Receptor per fer l’estada en pràctiques omplint una Fitxa de Sol•licitud abans del 31 de maig. Aquesta sol•licitud serà avaluada per una comissió d’experts (com a mínim composada pel Responsable d’Ensenyament i el Coordinador de Pràctiques Externes) que comunicarà a l’estudiant si la proposta ha estat acceptada en un període màxim de 15 dies. En cas que sigui necessari es podrà avançar el procés a iniciativa de l’alumne.
Estada de pràctiques Les pràctiques externes que duen a terme els estudiants de la URV es regeixen, amb caràcter general, per la Normativa General de Pràctiques Acadèmiques Externes dels Estudiants Universitaris, aprovada pel RD 1707/2011 del 18 de Novembre, pel que preveu la Normativa de les Pràctiques Externes de la URV, per l’Estatut de la Universitat i per aquesta normativa acadèmica que s’hi apliquen.

Aquesta Normativa s’aplica només a les pràctiques externes curriculars que realitzen els estudiants del Grau en Enologia.

Es consideren Pràctiques Externes les estades pràctiques en cellers o empreses relacionades (p.ex. Vivers, Consultoria vitivinícola, ...), centres de recerca de l’àmbit enològic nacionals o estrangers (en endavant Centres Receptors).
Treballs de pràctiques externes Un cop finalitzada l’estada en pràctiques, l’alumne/a haurà de presentar una còpia de la memòria al tutor/a acadèmic/a 8 dies hàbils abans la data límit establerta a la Guia Docent. En cas que l’alumne/a no pugui remetre la memòria al tutor/a acadèmic/a en la data fixada, el tutor/a acadèmic/a haurà de fer-ho constar a la Fitxa de Seguiment.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes El Coordinador de les Pràctiques Externes tindrà les funcions següents:

• Informar a principi de curs, de les normes que afecten a la realització i avaluació de les Pràctiques Externes en una sessió presencial orientativa a tots els estudiants.
• Assignar a tots els alumnes un Centre Receptor respectant tant com es puguin les preferències de l’alumnat.
• Assegurar que els alumnes iniciïn les Pràctiques Externes després de formalitzar el Conveni Específic de Col•laboració entre la URV i el Centre Receptor. Els alumnes hauran d’estar matriculats de l’assignatura de Pràctiques Externes per tal de poder-la realitzar.
• Comunicar als tutors acadèmics quins dels seus alumnes tutoritzats estan matriculats de l’assignatura a l’inici dels curs.
• Fer pública, a través del Moodle, una llista en la qual es desglossarà la relació alumne/a, Centre Receptor, tutor del Centre Receptor i tutor/a acadèmic/a (e-mail i localització).
• Informar als alumnes sobre les pautes per l’elaboració de la memòria.
• Contactar amb els membres de la Comissió Avaluadora de l’assignatura per gestionar el procés d’avaluació.
• Introduir les qualificacions i signar les actes de l’assignatura.