2021_22
Guia docent 
Facultat d'Enologia
A A 
català 
 
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
 Assignatures
  OCI I ENOTURISME
DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) OCI I ENOTURISME Codi 19635102
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Obligatòria Primer 1Q
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Geografia
Coordinador/a
RUSSO , ANTONIO
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
Adreça electrònica salvador.anton@urv.cat
jaume.salvat@urv.cat
antonio.russo@urv.cat
Professors/es
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
SALVAT SALVAT, JAUME
RUSSO , ANTONIO
Web http://www.wintour-master.eu/en/what-is-wintour/structure-curriculum/
Descripció general i informació rellevant

En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.

Aquesta assignatura introdueix i desenvolupa els conceptes i qüestions principals pel que fa a la relació entre recursos i productes de turisme del vi , desenvolupament socioeconòmic i territorial en àrees i regions vitivinícoles, i l'experiència del visitant.  Consta de 5 mòduls temàtics, els quals inclouen classes frontals (aproximadament 30 hores), debat i activitats d'avaluació en classe, així com visites, conferències per experts i practicants i tallers mòbils durant visites de camp.

Els docents són experts en turisme, i concretament: desenvolupament del turisme; sistemes de producció de turisme locals; impactes i aspectes regionals de desenvolupament de turisme; administració de la destinació i planificació; gestió de la qualitat i l'experiència de visitant; marcs polítics i de governança dels sistemes turístics. Els docents no són experts d'enologia, però tenen una llarga experiència d'investigació i docència en l'anàlisi del desenvolupament turístic com a 'qüestió territorial' i dels factors que afavoreixen o impedeixen el desenvolupament sostenible del turisme en la destinació, així com la rellevància de la innovació per a aquest resultat i els seus fonaments socials i polítics.

Aquest tema està desenvolupat en relació estricta amb la regió de Tarragona (que inclou regions de destinació diferents, més o menys especialitzades en turisme de vi, i 7 denominacions d'origen) com a exemplars dels conceptes, qüestions i problemes explorats en classe; des d'aquest punt de vista, les visites de camp i les altres activitats fora de classe ofereixen un entorn únic per aprofundir i testar el coneixement adquirit en classe, al 'món real'

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent