Universidad Rovira y Virgili |
Guía docente Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química |
castellano |
Enginyeria Química i de Processos (2006) |
![]() |
TipoA | Código | Competencias Específicas |
Comun | ||
AC1 | La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats | |
AC2 | La concepció i disseny constructiu d’equips i instal•lacions per a funcions relacionades amb l’activitat industrial o de recerca | |
AC3 | La realització d’estudis i d’assessorament relatiu a la funcionalitat d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats | |
AC4 | La realització d’estudis de factibilitat de l’aprofitament de recursos naturals i matèries primes, de la seva transformació i elaboració de nous productes | |
AC5 | L’assessorament en afers d’enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb els àmbits industrials més comuns | |
AC6 | La preparació de propostes de recerca aplicada, la realització de recerques bibliogràfiques aprofundides, la realització d’experimentació i l’elaboració de conclusions i preparació d’informes | |
AC7 | L’elaboració i aplicació d’estratègies de control distribuït en sistemes complexos | |
AC8 | La simulació dinàmica de processos i la definició i aplicació d’estratègies de control i d’optimització de processos | |
Profesionalizador | ||
AP1 | La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions destinades a evitar, minimitzar o transformar corrents vectors de contaminació ambiental | |
AP2 | L’aplicació de conceptes de termodinàmica avançada processos industrials o naturals | |
AP3 | La modelització avançada matemàtica i numèrica de processos industrials o naturals i la de propietats de productes i substàncies | |
AP4 | La modelització de sistemes complexos amb reacció química, incloent sistemes catalítics heterogenis i homogenis | |
AP5 | La planificació i execució d’un projecte treballant en grup, en un entorn multidisciplinari i multicultural | |
AP6 | El disseny i l’ús de les eines avançades de control de processos | |
AP7 | La planificació, programació, direcció, organització, racionalització i control de processos industrials de diversa mena | |
AP8 | L’elaboració de projectes per l’autorització de noves instal•lacions, d’acord amb les normatives vigents | |
AP9 | L’assessorament en temes de seguretat industrial i seguretat ambiental relacionats amb l’operació d’instal•lacions industrials | |
AP10 | La gestió de recursos energètics en la seva aplicació industrial | |
Investigador | ||
AR1 | La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D | |
AR2 | L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit | |
AR3 | La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats | |
AR4 | El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes | |
AR5 | La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats | |
AR6 | L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena | |
TipoB | Código | Competencias Transversales |
Comun | ||
BC1 | Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals | |
BC2 | Treballar autònomament amb iniciativa | |
BC3 | Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants | |
BC4 | Resoldre problemes de manera efectiva | |
BC5 | Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica | |
BC6 | Actuar amb un esperit crític i responsable | |
BC7 | Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional | |
BC8 | Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat | |
BC9 | Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social | |
BC10 | Lideratge | |
BC11 | Treballar en equip i gestionar equips | |
BC12 | Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes | |
BC13 | Aprendre a aprendre | |
BC14 | Planificació i organització | |
BC15 | Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat | |
TipoC | Código | Competencias Nucleares |
Comun | ||
CC1 | Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau | |
CC2 | Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau | |
CC3 | Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau | |
CC4 | Desenvolupament d’habilitats informacionals | |
CC5 | Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional | |
CC6 | Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |