DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | BIOLOGIA DE LA VINYA | Codi | 195131102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer la Història de la Viticultura i comprendre les repercussions que va tenir la fil·loxera que provocà un radical canvi en el conreu d'aquesta planta i com a conseqüència en la recerca vitivinícola. | AC1 |
||
Diferenciar la ubicació de les Vitàcies dins de l'esquema taxonòmic dels éssers vius, el seu orígen i evolució i classificació botànica. | AC1 |
||
Distingir la classificació pràctica de les espècies del gènere Vitis en funció de les seves utilitats incidint sobre el rol dels portaemepelts i dels híbrids productors directes. | AC1 |
||
Conèixer amb detall la morfoligia de l'aparell vegetatiu i reproductor de la vinya. | AC1 |
||
Interpretar els dos principlas mètodes ampelogràfics usats per reconèixer i caracteritzar les diferents varietas de viníferes. | AC1 |
||
Comprendre la reproducció sexual i asexual de la vinya, la seva heterogeneïtat gènetica i sanitària. | AC1 |
||
Diferenciar els individus més aptes genèticament i sanitàriament i relacionar-ho amb el treball i la legislació dels vivers. | AC1 |
||
Entendre el cicle vegetatiu i reproductor de la vinya i els diferents factors externs i interns que l'afecten. | AC1 |
||
Transferir coneixements teòrics a través de l'anàlisis crític d'articles mitjançant treball en equip. | AC1 |
BC1 BC6 |
CC2 |
Comprendre la influència de diferents factors en la maduració del raïm i avaluar-ne la importància front la qualitat. | AC1 |
||
Distingir els diferents tipus de climes i sòls vitícoles. | AC1 |
||
Definir les variables del mesoclima i classificar les varietats viníferes segons la seva adaptació. | AC1 |
||
Crear i exposar diagrames climàtics de diferents localitats amb la paarticipació dels alumnes. | AC1 AC4 |
BC1 BC2 BC3 |
|
Conèixer les necessitats hídriques i la dinàmica de l'aigua en el cep per decidir l'aplicació del reg. | AC1 |
||
Conèixer els factors que incideixen en la capacitat fotosintètica del cep i definir la canòpia. | AC1 |