DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES | Codi | 11111016 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1.-Estudi de la proposta curricular de l'àrea d'intercomunicació i llenguatges al currículim d'Educació Infantil. | -El llenguatge com a a comunicació i com a representació. |
2.- Visió general de les teories l'aquisició del llenguatge |
-Factors interns i factors externs en l'adquisició del llenguatge. -Teoria innatista: Chomsky -Bruner: de la comunicació al llenguatge |
3.- Etapes de l'adquisició del llenguatge | -Etapes prelingüística i lingüística. Característiques d'ambdues. |
4.-Funcions que predominen en el llenguatge infantil | -Funcions comunicatives. Evolució. -El llenguatge egocèntric: Piaget i Vigotski. |
5.- Desenvolupament del sistema fonològic i del domini fonètic. | -La teoria de Jacobson. Mecanismes d'aprenentatge. -Pautes evolutives. -Trastorns en l'adquisició dels sons de la llengua. -Metodologia per ajudar l'infant en la discriminació auditiva i en la fonació. -Metodologia per ajudar el nen en l'organització fonològica i en la pronúncia dels sons de la llengua. |
6.- Desenvolupament de l'organització semàntica i adquisició del vocabulari. | -L'accés a la significació: mecanismes d'aprenentatge i pautes evolutives. -L'adquisició del sistema semàntic. -Metodologia per ajudar l'infant en l'adquisició de vocabulari: activitats de denomaninació. -Metodologia per ajudar l'infant en el desenvolupament de l'organització semàntica: activitats de conceptualització. |
7.- El desenvolupament morfosintàctic. | -Principis generals del desenvolupament morfosintàctic. -Pautes evolutives. -Metodologia per ajudar l'infant en el desenvolupament morfosintàctic: activitats per treballar el nombre i ordre de paraules, els nexos, les flexions i la conciència sintàctica. |
8.- El desenvolupament de l'organització del discurs. | -La comunicació a l'aula. -La conversa dirigida. -Les sessions d'intervenció privilegiada dels alumnes. |
9.-Tipologia textual oral a educació infantil. | -Metodologia per a l'ús a l'aula dels diferents tipus de text oral: narració, descripcio poesía. |
10.- Recursos didàctics de l'àrea de llenguatge | -La literatura oral. -Els contes. -La dramatització. |