DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES | Codi | 11111016 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Explicació del programa, planificació del curs, explicació de la metodologia i dels criteris d'avaluació dels coneixements. |
Sessió Magistral | Explicació dels continguts teòrics del programa. Amb suport de retroprojector, apunts i lectures recomanades. |
Presentacions / exposicions | Els alumnes participaran d'una manera activa en la presentació del treballs de grup preparats pels seus companys. Realitzaran les activitats organitzades i programades pels responsables de cada tema pràctic.Hauran de reflectir la seva visió crítica de la sessió realitzada al dossier-memòria de les pràctiques de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Els alumnes realitzaran a l'aula, amb caràcter obligatori, una sèrie d'activitas pràctiques guiades per la professora, que recolliran a la memòria dossier de les pràctiques de l'assignatura. Els exercicis ón les següents (subjectes a variacions i independentment d'altres que es puguin afegir): 1.-Anàlisi i comentari personal dels objectius i dels continguts de l'àrea de llenguatge del currículum d?Educació Infantil. 2.- Comentari i valoració d'una conversa dirigida a l'aula, del llibre "Aprender a leer y escribir" de Gordon Wells. 3.- Comentari i valoració d'una situació comunicativa "privilegiada" en "el tiempo de compartir" del llibre d'Ana Mª Borzone de Manrique "Leer y escribir a los 5". 4- Pràctiques sobre l'elaboració de diferents matrius sil.làbiques. 5.-Anàlisi i avaluació de diferents textos infantils amb errades d'ortografia natural. Propostes de treball de recuperació. 6.-Classificació de diferents errades d'ortografia arbitrària. 7.-Anàlisi i manipulació de material de percepció visual i d'ordenació espacial i temporal. 8.- Visionat i comentari escrit del vídeo sobre didàctica del text narratiu "El conte". |
Treballs | Els alumnes realitzaran un treball pràctic en grup de 4, consistent en una programació d'activitats de llenguatge encaminades a aconseguir objectius concrets dels currículums d'Educació Infantil. Els alumnes rebran les pautes necessàries per a la realització del treball. Cada grup presentarà a l'aula el seu treball sobre un contingut procedural del temari. La presentació consistirà en la justificació teòrica, el plantejament i la direcció de la realització -per part dels companys de classe- d'una bateria d'activitas programades per treballar uns determinats continguts lingüístics del currículum d'Educació Infantil. Els treballs a realitzar -repartits entre els diferents grups- són els següents: 1.-Educació de l'atenció i de la percepció auditiva. 2.-Activitats de respiració, coneixement de l'aparell fonador i de motricitat bucofacial. 3.-Activitats didàctiques de reflexió fonològica i de domini fonètic dels sons de la llengua. 4.- Activitats per a l’adquisició de vocabulari i per a la reflexió sobre el significat de les paraules. 5.-Activitats d’organització morfosintàctica. 6.-Funció simbòlica del llenguatge escrit: sistemes simbòlics a l'abast del nen. 7.-Activitas d’organització del discurs: la narració. 8.- Com aprendre a descriure. 9- La poesia a Educació Infantil. 10-La dramatització com a recurs didàctic 11.-La literatura popular a Educació Infantil. |
Estudis previs | Els alumnes deuran seleccionar 10 articles de didàctica de la llengua de les diferents revistes especialitzades. Faran per escrit les respectives ressenys, que presentaran al dossier-memòria. |