DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | PRÀCTIQUES EXTERNES | Codi | 20695401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
15 | Pràctiques Externes obligatòria | Segon | 1Q conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Posa en pràctica, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació. | |
A1.2 |
Realitza experiments i/o simulacions per solucionar problemes relacionats amb processos de plantes de producció (equip, procés, planta, control, cadena de subministrament, eficiència energètica, mediambental, ...). | |
A1.3 |
Aplica coneixements d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. | |
A1.4 |
Modelitza matemàticament la resposta viscoelàstica de materials polimèrics i interpreta correctament les dades experimentals dels mòduls elàstic i de pèrdua (storage and loss moduli) Progressa en el coneixement de les estratègies i metodologies del disseny de processos i productes (problemes amb elevat grau d'abstracció, no estructurats i de final obert). | |
A2.1 |
Aplica coneixements del mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en l'àmbit de la indústria química i d'altres sectors afins. | |
A2.2 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses. Aplica conceptes d'operació i producció sostenible. | |
A2.3 |
Coneix i aplica els fonaments de la direcció d'empreses i els seus subsistemes. Obté una visió clara de l'aplicabilitat dels coneixements adquirits en relació a la gestió sostenible d'empreses. | |
A3.1 |
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en un entorn professional real. Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. | |
A3.2 |
Coneix la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria. | |
A3.3 |
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química. | |
A3.4 |
Desenvolupa l'habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) | |
A3.5 |
Coneix els conceptes i tècniques de funcionament dels sectors industrials, amb especial referència al sector químic. Té la capacitat de definir un procediment de manteniment del procés. | |
A3.6 |
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte. Entén l'impacte i els riscos associats amb la cadena de subministrament i l'anàlisi de cicle de vida del producte durant el seu disseny. | |
A4.1 |
Aplica coneixements i capacitats d'organització industrial, estratègia comercial, planificació i logística, legislació mercantil i laboral, comptabilitat financera i de costos. | |
A4.2 |
Aplica coneixements d'organització del treball i de recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental. | |
A4.3 |
Coneix la legislació sobre drets de propietat i intel • lectuals, així com la gestió de patents en la seva aplicació a la indústria química | |
A4.4 |
Analitza la situació competitiva d'una empresa química i pren decisions estratègiques per a la millora de la seva competitivitat. | |
A4.5 |
Aplica coneixements de verificació, control d'instal•lacions, processos i productes, així com de certificacions i auditories. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant. Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits. Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...). Utilitza un llenguatge apropiat a la situació. | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs. Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits. | |
B2.1 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte. Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius. Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides. Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius. Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat. Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo. | |
B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències. Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup. Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits. Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva. Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip. | |
B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació. Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge. Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor. Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació. | |
B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa. Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps. Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge. | |
B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius. Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges. Elabora una estratègia per resoldre el problema. Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa. Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C2.2 |
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |