Aquesta assignatura aprofundeix en el que serà el marc teòric general
sobre els fenòmens que esdevenen en els grups i en els equips. Es
tractarà sobre el treball en grup i la comprensió dels fenòmens de grup.
Aquest són una eina imprescindible per a la comprensió i transformació
de les dinàmiques infrapsíquiques i relacionals, complementaria a altres
abordatges individuals. Les intervencions en el marc de lo social y
educatiu necessiten d’un abordatge múltiple que tingui en compte tant la
dimensió individual , la familiar i la social facilitant la comprensió
dels contextos del treball. També les activitats de direcció o
coordinació d’equips de treball social o educatiu i també de recerca
necessiten de la formació en el treball de grup ja que aquest resulta
imprescindible per a comprendre les dinàmiques relacionals dins de les
organitzacions humanes. El coneixement d’aquestes dinàmiques i
l’habilitació de professionals amb eines de treballs adients faciliten
el desenvolupament saludable dels grups. El treball en equip es concebut
com a una eina usada en les organitzacions que avancen. Com a éssers
que vivim en societat, ens trobem amb moltes situacions en les que ens
cal treballar o actuar en equip. Treballar en equip no és fàcil i
aconseguir veritables comunitats de pràctiques i/o equips intel·ligents
és complex. En aquesta assignatura ens proposem identificar, analitzar i
conèixer les característiques dels bons equips per orientar els nostres
respectius equips de treball cap a la millora de les seves capacitats.
La Metodologia emprada serà la promoció d’espais de reflexió i
d’exercici del pensament on es posen en relació i es contrasten els
coneixements teòrics i l’aprenentatge de l’experiència. A partir de la
pròpia experiència compartirem amb els companys els continguts que
exposen els experts en el tema. En aquest espai tenen cabuda aspectes
més personals i/o respostes vivencials o sentiments que en la
metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport. |