DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PSICOLOGIA DEL SUPERDOTAT Codi 11022227
Ensenyament
Psicologia (1993)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4 2 Optativa Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Psicologia
Coordinador/a
MARTINEZ VERA, ESTER EULALIA
Adreça electrònica estereulalia.martinez@urv.cat
Professors/es
MARTINEZ VERA, ESTER EULALIA
Web
Descripció general i informació rellevant Diagnòstic i intervenció en nens amb capacitat intel·lectual superior

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Sensibilitzar als futurs professionals de l'existència d'un curs intel·lectual no normatiu que cal estudiar per sí mateix per a coneixèr-lo
Entendre la superdotació desde una perspectiva constructivista i intercativa, entenent-la tant i com va esdevenint, considernat la incidència que el medi té en la seva construcció
Orientar sobre el tipus de diagnòstic i intervenció intel·lectual, personal, familiar i social

Continguts
Tema Subtema
La superdotació intel·lectual: definició diferencial i condicionants Conceptes-base
Identificació i diagnòstic
Superdotació: característiques intel·lectuals, personals i socials Superdotació i funcionament intel·lectual
Superdotació i creativitat
Personalitat del superdotat i adaptació social
Context escolar, familiar i social
Identificació i intervenció Proves d'identificació
Mètodes d'intervenció familiar i escolar

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Presentacions / exposicions
19 19 38
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 15 25
Treballs
5 0 5
Sessió Magistral
25 50 75
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves orals
0 1 1
Proves pràctiques
0 5 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes sobre:
- coneixemnts previs
- Interessos
- Motivació
Presentació de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició d'un treball en grup
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'exercicis relacionats amb la temàtica
Treballs Activitat realitzada en grup
Activitat realitzada individualment: memòria
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Avaluació continuada assistencial, mínim assistència a classes teòriques i pràctiques 80% Presentació d'un dossier d'apunts i un altre de pràctiques Examen final oral La part teòrica val un 70% de la nota final i la part pràctica un 30%. És necessari tenir APTE en les dues parts per aprovar l'assignatura


Fonts d'informació

Bàsica

Beaudot, A. (1980) La creatividad: Madrid

Benito, Y. (1992) Desarrollo y educación de los niños superdotados. Salamanca: Amarú

Coriat, A. (1990) los niños superdotados. Barcelona: Herder

Gardner, H. (1995) Mentes creativas. Barcelona: Paidos

Sastre, S. y Acereda, A. (1998) La superdotación. Madrid: Síntesis

Complementària

Recomanacions