Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer a nivell teòric i pràctic els components de les capacitats perceptivo-motrius i de les habilitats motrius bàsiques
|
A28 A29 A49
|
B1 B4 B5
|
C5
|
Comprendre la importància del moviment del nen/a com a motor del seu procés de desenvolupament i d'aprenentatge |
A29 A44 A49
|
B1 B4 B5
|
C5
|
Aplicar els coneixements teòrics i els recursos pràctics dels continguts de l'educació física per elaborar propostes d'activitats pràctiques en els cicles d’Educació Primària
|
A2 A44 A45 A50
|
B2 B4 B5
|
C5
|
Utilitzar bibliografia adient per trobar reflexions i recursos referents a l’educació física escolar
|
A2 A45 A51
|
B2 B4
|
C5
|
Valorar les actituds del mestre en situacions d'ensenyament-aprenentatge que els permetin dur a terme una tasca educativa de qualitat
|
A28 A36 A42 A55
|
|
|
Sensibilitzar-se i reflexionar sobre diferents formes d'intervenció que tinguin en compte el procés de desenvolupament de forma individualitzada
|
A28 A36 A42 A55
|
|
|
Tema |
Subtema |
Bloc I |
Aspectes generals de les habilitats perceptivo-motrius
- Conceptualització de les habilitats motrius bàsiques i de les capacitats perceptivo-motrius en l’àmbit de l’educació física.
- Sensacions i percepcions: Sensacions, classificació de les sensacions. Activitat perceptiva. Educació sensorial i perceptiva.
- Els diferents tipus de moviment, estructura del moviment.
|
Bloc II |
Desenvolupament de les capacitats perceptivo-motrius:
- To muscular, característiques, propietats i educació del to.
- Respiració: fases, formes de respiració, educació de la respiració.
- Relaxació: característiques, tipus, educació de la relaxació en educació física.
- Esquema corporal: concepte, definicions, etapes d’elaboració, educació de l’esquema corporal.
- Lateralitat: concepte, procés de lateralització, tipus de predominàncies, educació de la lateralitat.
- Conductes perceptivo-motrius: educació de la percepció espacial i temporal. El ritme, educació del ritme.
- Realització i disseny d’activitats corporals d’aquest bloc
|
Bloc III |
Desenvolupament de les conductes motrius de base:
- Equilibri, educació de l’equilibri postural.
- Coordinació dinàmica general i específica, classificació, aspectes educatius.
- Realització i disseny d’activitats corporals d’aquest bloc
|
Bloc IV |
Models de intervenció en educació corporal
- Recursos didàctics i aspectes metodològics.
- El paper del mestre especialista en les sessions d’educació corporal. - L'observació i l'avaluació de l’activitat motriu
- Anàlisi i reflexió dels elements del mòdul a partir d’activitats i jocs motrius, vídeos i/o lectures d’articles
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0.5 |
3.5 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. Valoració de coneixements previs mitjançant activitats concretes |
Sessió Magistral |
Classes expositives per part de la professora i que l’alumne haurà de complementar amb lectures o exercicis diversos |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de propostes pràctiques relacionades amb els continguts del programa
Resolució de problemes motrius. Anàlisi, modificació i creació de propostes variades d’activitats i jocs motrius. Respostes a qüestions relacionades amb els continguts que es treballen
Comentari de vídeos
|
Treballs |
Realització d’un treball en grup de 4 persones: Planificació i desenvolupament d’activitats d’educació física relacionades amb els continguts del programa i adaptades a un dels nivells d’Educació Primària. |
Presentacions / exposicions |
Exposició dels resultats del treball de cada grup amb l’aplicació pràctica corresponent als companys |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
L’alumnat pot passar a consultar dubtes al despatx 3-16 VG dins l’horari d’atenció a alumnes |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Assistència i participació activa a les sessions pràctiques. Les sessions de pràctica corporal són presencials treball |
20% |
Treballs |
Activitats i treballs |
30% |
Proves de Desenvolupament |
Es planteja un tema a desenvolupar |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Respondre a una prova objectiva de preguntes curtes |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Respondre a una prova objectiva de tipus test |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ruiz, F. y García Montes, E., Desarrollo de la motricidad a través del juego, 2001, Gymnos
Batalla, A., Habilidades motrices, 2000, Inde
Lagardera, F. y Lavega, P., Introducción a la praxiología motriz, 2003, Paidotribo
Blández, J., La organización de los espacios y los materiales en educación física, 1995, Inde
Escribá, A., Los juegos sensoriales y psicomotores en educación física, 1998, Gymnos
Castañer, M i Camerino, O., Manifestaciones Básicas de la motricidad, 2006, Edicions Universitat de Lleida
Castejon, F.J. (coord), Manual del maestro especialista en educación física, 1997, Pila Teleña
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Portar l’assignatura al dia
Planificació del treball en grup
|
|