DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura LITERATURA INFANTIL Codi 11111009
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologies Romaniques
Coordinador/a
AYMI ESCOLA, JAUME
Adreça electrònica jaume.aymi@urv.cat
Professors/es
AYMI ESCOLA, JAUME
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixement de les grans línies de la literatura infantil i la seva aplicació a l'aula per saber estimular l'interès dels nens pel món de la lectura

Competències
Codi  
A
A
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la literatura infantil, la seva història, objectius i valors A3
B5
C5
Tenir informació de la varietat de llibres adequats a l'etapa 0-6 anys A3
B5
C5
Adquirir els coneixements necessaris per orientar i estimular la lectura i la prelectura A24
B4
C5

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
10 10 20
Presentacions / exposicions
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
12 24 36
Treballs
1 20 21
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i dela seva organització.
Sessió Magistral Explicacions complementàries a les dels alumnes per aprofundir en aspectes que ells no hagin considerat.
Presentacions / exposicions Temes presentats i exposats pels alumnes en grup entre els oferts a l'assignatura. Les intervencions inclouen enquestes, problemes més freqüents en la tasca de l'aula d'educació infantil.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques referides als temes que s'exposen per completar el coneixement i la reflexió de cada tema. A més, inclouen una activitat individual consistent en la narració d'un conte.
Treballs Treball individual sobre lectures de llibres per a nens de 0 a 6 anys, amb observació i crítica dels aspectes més importants.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria individual i en petit grup sobre les tasques encomanades al curs i assessorament sobre les activitats que s'hauran de realitzar a l'aula i fora de l'aula. Hi ha un horari bàsic a disposició, purament orientatiu, perquè en la pràctica l'atenció és superior en el temps al llarg de la setmana.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Avaluació del contingut, de la coherència expositiva i de la qualitat comunicativa de les presentacions. 30%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Avaluació del procés d'elaboració i presentació del que s'explica a classe.
Observació i anàlisi del resultat de les diverses activitats pràctiques, especialment de l'exercici individual de narració de contes.
30%
Treballs Observació de les lectures individuals i de les crítiques elaborades per cada alumne. 10%
Proves pràctiques Prova pràctica final sobre l'observació i anàlisi de llibres per a nens (contingut, valors, il.lustració, etc.). 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions