-Adquirir un coneixement aprofundit de la situació actual de l'ensenyament de la llengua a les escoles.
-Conèixer el disseny curricular de llengua i literatura en educació primària.
-Preparar el futur mestre en el coneixement i el domini de l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
-Dominar els recursos, materials i metodologia per treballar adequadament la llengua a l'escola en l'educació primària.
|
-Segons el tipus d'activitat a classe, es procurarà combinar diferents metodologies de treball. aprofitant els aspectes positius de cada sistema. En tot cas es donarà una gran importància a la participació dels alumnes, a través de grups de treball, en la recerca d'un millor domini de les tècniques i les activitats que li permetin un millor domini del coneixement de la llengua oral i escrita. |
-Es farà sobre els treballs individuals i en grups, realitzats durant el quadrimestre (amb la guia bibliogràfica concreta i el plantejament general per part de la professora); aquests darrers treballs seran exposats a classe. En tot moment es tindrà molt en compte la correcció en l'expressió oral i escrita.
|
Tema |
Subtema |
|
1. La comprensió i l'expressió oral i escrita (I): models i estratègies, enfocaments i recursos didàctics: la narració, l'aprofitament del folklorepopular, les dramatitzacions, la utilització lúdica i creativa de la llengua.
2. La comprensió i l'expressió oral i escrita (II): el gust per la lectura, l'anàlisi de la literatura infantil i juvenil, el còmic a la classe.
3. Objectius didàctics, continguts i activitats de la llengua a l'ensenyament primari: l'ensenyament de la gramàtica. |
Bàsica |
D. Cassany, Construir l'escriptura, Empúries, 1999
D. Cassany, Cop d'ull. Textos i exercicis per a la comprensió lectora i l'expressió escrita, Edicions 62, 1991
M. Vilà i Santasusana, Didàctica de la llengua oral formal: continguts d'aprenentatge i seqüències didàctiques., Graó, 2002
D. Cassany i altres, Ensenyar llengua, Graó, 1993
D. Cassany, Escriure per comunicar-me, per divertir-me, Cruïlla, 1990
G. Rodari, Gramàtica de la fantasia., Aliorna, 1987
J. Moreno; J. Paredes, Hacer sentir, pensar. Reflexiones y actividades para mejorar la comunicación, Ñaque, 2005
, http://www.elhuevodechocolate.es, ,
, http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml, ,
A. Camps i altres, L'ensenyament de l'ortografia, Graó, 1989
D. Cassany, La cuina de l'escriptura, Empúries, 1993
A. Camps, La gramàtica a l'escola, Barcanova, 1986
J. Palou; C. Bosch (coords), La llengua oral a l'escola: 10 experiències didàctiques., Graó, 2005
J. Bruner, La parla dels infants, Eumo, 1985
M. Cuervo y otros, Mejorar la expresión oral. Animación a través de dinámicas grupales., Narcea, 1991
M. Correig i altres, Una capseta blanca que s'obre i es tanca., Graó, 1984
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
|