DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRÀCTICUM I Codi 11151013
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Troncal Tercer Primer
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
JIMENEZ GONZALEZ, JOSE MIGUEL
Adreça electrònica immaculada.graset@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
Professors/es
GRASET MARTI, IMMACULADA
JIMENEZ GONZALEZ, JOSE MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant El plantejament del Practicum de la llicenciatura en Pedagogia pretén la constatació practica dels coneixements que a nivell teòric es van assolint. És el conjunt d'activitats que tenen per finalitat posar en contacte l'estudiant amb el mon laboral. En aquest curs de la llicenciatura, durant el primer quadrimestre, l'alumne coneixerà quines son les possibles sortides professionals, i coneixerà directament algun centre o institució educativa. OBJECTIUS 1. Conèixer els àmbits d’intervenció professional relacionats amb la llicenciatura de Pedagogia. 2. Prendre consciència de les funcions que es demanen a! pedagog/a en relació amb els diferents àmbits que inclou la professió. . 3. Comprendre els diferents aspectes que integren l'activitat professional: serveis, programes, organització, funcions, etc. . 4. Conèixer l'estructura organitzativa d'un centre o institució educativa. . 5. Conèixer les característiques dels subjectes o dels grups als quals s’adreça la intervenció educativa. . 6. Desenvolupar la reflexió crítica davant d'una realitat educativa amb una actitud oberta i receptiva.

Objectius
El plantejament del Practicum de la llicenciatura en Pedagogia pretén la constatació practica dels coneixements que a nivell teòric es van assolint. És el conjunt d'activitats que tenen per finalitat posar en contacte l'estudiant amb el mon laboral. En aquest curs de la llicenciatura, durant el primer quadrimestre, l'alumne coneixerà quines son les possibles sortides professionals, i coneixerà directament algun centre o institució educativa. OBJECTIUS 1. Conèixer els àmbits d’intervenció professional relacionats amb la llicenciatura de Pedagogia. 2. Prendre consciència de les funcions que es demanen a! pedagog/a en relació amb els diferents àmbits que inclou la professió. . 3. Comprendre els diferents aspectes que integren l'activitat professional: serveis, programes, organització, funcions, etc. . 4. Conèixer l'estructura organitzativa d'un centre o institució educativa. . 5. Conèixer les característiques dels subjectes o dels grups als quals s’adreça la intervenció educativa. . 6. Desenvolupar la reflexió crítica davant d'una realitat educativa amb una actitud oberta i receptiva.

Recomanacions



Metodologia docent
METODOLOGIA D'acord amb els objectius esmentats, el Practicum d'aquest segon curs es fa a partir d'un conjunt de conferencies i de visites dels alumnes a centres, tenint en compte els diferents àmbits i funcions del pedagog/a. Sobre els àmbits del pedagog/a hi ha diferents classificacions, nosaltres considerem que son tres els àmbits que te la projecció !laboral del pedagog/a: 1. Direcció: el pedagog/a supervisor/a, ... 2. Formació: formació directa, formació pedagògica d'aquells professionals que actuen com a formadors, ... 3. Assessorament pedagògic: en organitzacions de serveis i de producció. Com apuntàvem mes amunt, el Practicum d'aquest segon curs es fa a partir d'un conjunt de conferencies i de visites dels alumnes a centres: pot projectar-se com a director/a, cap d'estudis, coordinador/a, 1. Conferencies: en aquestes activitats hi participaran experts i responsables de diferents programes, entitats i institucions. En les exposicions es consideraran els aspectes següents: • .El treball que ha de realitzar un pedagog/a en I'ambit professional que es tracta . • Les necessitats de formació especifica per a aquest camp de treball • .Les qualitats i les aptituds personals destacades per desenvolupar àmbit professional del qual es parla • .La problemàtica mes comuna que pot trobar-se el pedagog/a en I'exercici de la professió . • Les formes d’accés al lloc de treball .La perspectiva de futur de l'ambit professional del qual es parla Les sessions es desenvoluparan en un espai de temps d'hora i mitja o dues hores i inclouran les explicacions del conferenciant i el debat amb el grup d'alumnes. Hi haurà un total de 6 conferencies. 2. Visites a centres a serveis: les visites es realitzaran per grups de 15 alumnes, i la seva finalitat es la de conèixer directament un centre o servei on el pedagog desenvolupa la seva professió. Cada alumne haurà de realitzar tres visites, de les sis propostes, que triarà en funció dels seus interessos. Les visites es desenvoluparan en un espai de temps de 3 a 4 hores. ACTIVITATS QUE HA DE REALITZAR L'ALUMNE/ A Per assolir els objectius que es marquen, I'alurnne/a ha de realitzar les següents activitats: • Resum i comentari de 'es conferencies: I'alumne haurà de fer 2 resums-comentaris de les 6 conferencies que s'hauran realitzat. • Memòria sobre un dels centres 0 serveis visitats: dels dos centres o serveis visitats, I'alumne/a haurà de realitzar la memòria d'un d'ells.

Metodologia avaluació
L'avaluació del Practicum es realitzarà partint de: • L’assistència a les conferencies: 15% • El resum-comentari de les conferencies 20%: • L’assistència i participació ales sortides 30% • Memòria sobre el centre o servei visitat 35%

Programa
Tema Subtema

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

Complementària