Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Saber identificar tots els estadis vitals de la persona i identificar els processos d'aprenentage en cada una de les grans etapes vitals |
A3 A6
|
B16
|
C3
|
Entendre i qué significa i supossa fer efectiu el tenir dret a l'educació durant tota la vida |
A1 A2 A8 A13
|
B1 B4 B7 B15
|
C4 C5
|
Identificar, necessitats, demandes i possibilitats educatives en G.G. |
A6 A8 A17
|
B2 B3 B7
|
C3
|
Analitzar erls condicionants psicològics i biològics que afecten als processo d'aprenentatge en G.G. |
A3 A6 A12 A18 A23
|
B2 B4 B5 B10 B16
|
C3 C5
|
Conèixer experiències i models en l'acció dels nous professionals de l'educació: el professor especialitzat en educació per a la G.G. |
A7 A8 A10 A14 A23 A24
|
B1 B2 B5 B10 B11 B14
|
C2 C4
|
Tema |
Subtema |
Polítiques educatives vers la Tercera edat |
El dret a l'educació: "long life learning"
Fonaments educatius des de l'Andragogia
Educació per a la tercera edat/Educació permanent/Educació d'adults.
L'atenció integral a la Gent Gran. |
Vers una societat humanitzada |
Del èsser humà a l'Humanisme
Pluridimensionalitat humana
Etapes vitals
Dades estadístiques bàsiques. |
Educació a la Tercera edat |
Socialització terciària
Necessitats i demandes
Educació no professional
Programes intergeneracionals.
|
Educació i teràpia |
Condicionants psicològics i biològics
Processos d'aprenentatge en gent gran activa/passiva
L'aprenentatge com a teràpia
Processos de "reaprenentatge". |
Experiències i models |
Gerontologia educativa/l'Educació gerontològica/Gerontagogia
Formació de professionals "ad hoc"
Funció de les Universitats i dels Serveis Socials
Programes consolidats. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
5 |
10 |
15 |
Seminaris |
|
3 |
3 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
0 |
10 |
10 |
Proves pràctiques |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Presentació dels conceptes bàsics relacionats amb els tems i subtemes que es van desenvolupan durant el curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi de situacions presentades a classe per professionals que expliquen el seu treball en un espai vinculat a la temàtica desenvolupada.
Resum i mvaloració de la seva proposta |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Visita a dos centres que prestin serveis a G.G.: un amb gent activa per tal d'observar el conjunt de les activitats.
I un altre a un centre més espcialitzat en g.G. passiva o en procés de rehabilitació i/o reaprenentatge. |
Seminaris |
Es realitzarán sessions d'aprofondiment per entendre la diversitat d'ofertes de processos d'aprenentatge d'acord amb el desenvolupament personal i professional de les persones grans. |
|
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Atenció personalitzada |
Proves de Desenvolupament |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Visitar un centre de Gent Gran, identificant les seves activitats educatives adreçades a gent gran passiva.
Participar, com a observador, en una sessió de classe a les aules universitaries per a la G.G. de la URV.
Elaborar un Programa educatiu (amb tota la proposta d'intervenció)adreçat a un col.lectiu de G.G. en concret.
Resoldre les qüestions presentades en les sessions "ad hoc".
Fer un seguiment de les proves abans esmentades, d'acord amb les entrevistes concertades amb la professora.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Elaboració d'un llistat de conceptes bàsics per identificar els processos d'intervenció educativa a seguir. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resum de les activitats desenvolupades |
20% |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Valoració de les sessions pràctiques a les que ha assistit com a observador/a. |
10% |
Seminaris |
Elaboració d'una síntesis corresponen a cada sessió. |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Elaboració d'una Proposta de Programa per una activitat concreta. |
20% |
Proves pràctiques |
Identificar una situació observada amb un concepte contingut en el Temari. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Saez, J., Educación de personas mayores, 2002, Aljibe, Archidona (Málaga)
Martin, A.V., Educación y envejecimiento, 1994, PPU, BCN
Bobbio, El tiempo de los derechos, 1991, Ed.Sistema, Madrid
Saez, J., La educación de adultos, 1995, Ed.Nau, Valencia
bernard Y lietard, lA EDUCACIÓN PERMANENTE, 1978, Oikos Tau, BCN
García Garrido, J.M., La sociedad educadora, 2002, Fund. Independiente, Madrid
Castro, A. de, La tercera edat, 1990, Ed.Narcea, Madrid
Imserso, La tercera edat en españa, 1990, M. de Asuntos sociales,Madrid
Husen, Nuevo análisis de la sociedad del aprendizaje, 1988, Paidos, BCN
Trilla, J., Otras educaciones, 1992, Anthropos, BCN
Moraleda, M., Psicologia del desarrollo, 1992, Ed. Boaixareu, UB
Harasim y otros, Redes de aprendizaje, 2000, Gedisa
García y Sánchez, Un modelo de educación en los mayores, 1998, Dykinson, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DESADAPTACIÓ SOCIAL I INTEGRACIÓ DE PERSONES I MINORIES/11151215 | FORMACIÓ I ACTUALITZACIÓ EN LA FUNCIÓ PEDAGÒGICA/11152018 | DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS/11152112 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANTROPOLOGIA DE L'EDUCACIÓ/11151001 | ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE CENTRES EDUCATIUS I/11151006 | EDUCACIÓ ESPECIAL/11151106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS/11151008 | PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT I DE L'EDUCACIÓ/11151009 | SOCIOLOGIA DE L'EDUCACIÓ/11151010 | EDUCACIÓ PERMANENT/11151101 | ORGANITZACIÓ I GESTIÓ D'ENTITATS CULTURALS/11151213 |
|
|