DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura APRENENTATGE I CONDICIONAMENT Codi 11161101
Ensenyament
Psicologia (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Obligatòria Segon Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Psicologia
Coordinador/a
FERRE ROMEU, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica javier.borge@urv.cat
mariadelpilar.ferre@urv.cat
Professors/es
BORGE HOLTHOEFER, JAVIER
FERRE ROMEU, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant Que els alumnes coneguin les diferents orientacions teòriques des de les que s’ha estudiat l’aprenentatge, i que aprofundeixin en l’orientació conductual. Que els alumnes coneguin la terminologia, procediments, processos, mecanismes, fenòmens, paràmetres i lleis del condicionament clàssic i instrumental. Que els alumnes s’entrenin en els procediments usats en la investigació sobre aprenentatge, mitjançant la realització de pràctiques i experiments. Que els alumnes s’assabentin dels resultats més rellevants obtinguts sobre l’aprenentatge des de l’orientació conductual. Que els alumnes coneguin les línies d’investigació actual en l’ámbit de l’aprenentatge. Que desenvolupin un pensament crític respecte als procediments i resultats obtinguts en l’àmbit de l’aprenentatge.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
Tema 1- Introducció a l’estudi de l’aprenentatge i tipus d'aprenentatge
Tema 2- Procediments bàsics de condicionament clàssic
Tema 3- Variables que afecten al condicionament clàssic
Tema 4- Fenòmens de condicionament clàssic i explicacions teòriques
Tema 5- Procediments bàsics de Condicionament Operant o Instrumental
Tema 6- Variables que afecten al condicionament instrumental
Tema 7- Fenòmens de condicionament instrumental i explicacions teòriques
Tema 8- El control per l’estímul i l’aprenentatge discriminatiu
Tema 9- Influències biològiques i cognitives en l’aprenentatge

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Schunk, D.H., Teorías del aprendizaje, Prentice Hall, 1997
Froufe, M., Aprendizaje asociativo. Principios y aplicaciones, Thomson, 2004
Pearce, J.M., Aprendizaje y cognición, Ariel, 1998
Maldonado, A., Aprendizaje, cognición y comportamiento humano, Biblioteca Nueva, 2002
Klein, S.B., Aprendizaje: principios y aplicaciones, McGraw-Hill, 1994
Tarpy, R., Aprendizaje: teoría e investigación contemporáneas, McGraw-Hill, 1999
Domjan, M., Principios de aprendizaje y conducta, Thomson, 2003

Complementària Ormrod, J., Aprendizaje humano, Prentice Hall, 2005
Puente, A., Cognición y aprendizaje, Pirámide, 1998
Pellón, R. y Huidobro, A., Inteligencia y aprendizaje, Ariel, 2004
Cándido, A., Introducción a la psicología del aprendizaje asociativo, Biblioteca Nueva, 2000
Vila, J., Nieto, J. y Rosas, J.M., Investigación contemporánea en aprendizaje asociativo, Del Lunar, 2003
Pozo, J.I., Teorías cognitivas del aprendizaje, Morata, 1994

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TÈCNIQUES COGNITIU-CONDUCTUALS/11162257


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
HISTÒRIA DE LA PSICOLOGIA/11161002