DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRÀCTICUM Codi 11162015
Ensenyament
Psicologia (2002)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
9 0 9 Troncal Cinquè Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Psicologia
Coordinador/a
LORENZO SEVA, URBANO
Adreça electrònica lola.garcia@urv.cat
estanislao.pastor@urv.cat
ines.tomas@urv.cat
cori.camps@urv.cat
jordi.miro@urv.cat
urbano.lorenzo@urv.cat
Professors/es
GARCIA OLALLA, MARIA DOLORES
PASTOR MALLOL, ESTANISLAO
TOMAS ALABART, INES
CAMPS LLAURADO, MISERICORDIA
MIRO MARTINEZ, JORDI
LORENZO SEVA, URBANO
Web http://http://psico.fcep.urv.es/docencia/practicum/
Descripció general i informació rellevant L'objectiu general del Practicum és posar en contacte els estudiants amb la pràctica professional del psicòleg, per poder aplicar els coneixements adquirits a la Universitat i equilibrar així la formació teòrica i pràctica. Més concretament, es tracta d'oferir als estudiants la possibilitat d'observar i analitzar algun dels contextos en els quals es podrà desenvolupar el seu treball en el futur, de manera que puguin tenir un coneixement vivencial de la tasca professional del psicòleg i de les metodologies emprades, així com dels aspectes que integren l'activitat professional (serveis, programes, organització, funcions, deontologia ... ) i les característiques de les persones o dels grups objecte d'intervenció. Aquest objectiu general del Practicum s'emmarca en un objectiu encara més ampli: connectar la Universitat amb el món professional, incorporant els professionals de la Psicologia en la formació dels llicenciats i oferint un marc de col·laboració i intercanvi entre ambdues institucions (Universitat i centre professional), al mateix temps que s'afavoreix la inserció dels estudiants en l'àmbit laboral. És important, també, fomentar una actitud crítica de l'estudiant al voltant de les diferents alternatives de treball. Per això, serà fonamental en aquest procés d'aprenentatge que l'alumne pugui posar en relació i contrastar els coneixements teòrics i pràctics a través de la seva participació en el procés de planificació de les pràctiques i la seva reflexió. Tot això li permetrà reflexionar a través de la pràctica sobre les funcions i les responsabilitats de la professió elegida i extreure conseqüències de les realitats pràctiques no previstes a nivell teòric. Al marge d'objectius més concrets en funció de la plaça de pràctiques assignada, l'alumne haurà d'aconseguir els objectius següents: * integrar els coneixements teòrics i pràctics * identificar i descriure quines són les funcions del professional de la Psicologia en el context professional assignat a l'alumne * conèixer les demandes i els programes d'intervenció més habituals en el context concret * identificar els recursos disponibles en el centre * descobrir quins són els perfils de formació necessaris per a l'exercici de la Psicologia per tal de tenir la informació necessària per orientar-se en el seu futur professional * iniciar-se en la planificació i l'acció pròpia del treball psicològic * col·laborar amb el personal especialitzat en la planificació i desenvolupament del pla de treball * elaborar una memòria de pràctiques

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
És una responsabilitat conjunta del tutors acadèmics i del centre l’elaboració del pla detallat d'actuacions de l'alumne al centre de pràctiques. Aquest pla serà tractat com el programa de l'assignatura de Practicum i es farà públic al mes d'octubre a la plana web del Departament de Psicologia. Aquest programa ha de ser proposat, i renovat cada curs acadèmic si és necessari, per tal de descriure amb detall les activitats de l'alumne al centre. Si el centre admet més d'un estudiant, i cada estudiant desenvolupa una activitat diferent al centre, el programa ha d'establir les diferents activitats desenvolupades.
El programa haurà d'incloure els següents punts desenvolupats: 1. Integració de l'alumne al centre.
2. Formació específica que es pretén.
3. Descripció de les principals activitats desenvolupades per l'alumne al centre.
4. Metodologies professionals aplicades per l'alumne.
5. Forma de participació de l'alumne a l'activitat del centre.
6. Criteris d'avaluació particulars del centre.
En el cas de Practicum de recerca al Departament de Psicologia el pla de treball haurà d'incloure els següents punts: 1. Integració de l'alumne al grup de recerca.
2. Àmbit teòric de la recerca desenvolupada.
3. Descripció de les principals activitats desenvolupades per l'alumne durant la recerca.
4. Metodologies investigadores aplicades per l'alumne.
5. Forma de participació de l'alumne a l'activitat de recerca.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

El tutor acadèmic pot suggerir fons bibliogràfiques concretes en funció de les característiques del centre de pràctiques i de les tasques assignades a l’alumne.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana haver superat les assignatures del pla d’estudis de caràcter troncal i obligatori relacionades amb l’àmbit de la plaça de Practicum seleccionada. Per poder accedir a una plaça en un centre o institució concrets cal realitzar la preinscripció durant el més de juny. En tot cas, us podeu dirigir al Responsable de l’Ensenyament per qualsevol aclariment. h