Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer què és internet a nivel d'investigació història
Conèixer els límits i avantatges de l'ús de noves tecnologies
Conèixer els paràmetres principals de la Història oral
Conèixer els paràmetres principals de la imatge digital. |
A1 A9
|
B1 B2 B3 B4
|
C3 C4 C5
|
Que l'alumne entengui l'abast que estan tenint les noves tecnologies en el camp de la investigació històrica.
|
A1 A9 A10 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11
|
C2 C3 C4 C5
|
Que l'alumne adquireixi les aptituds necessàries per escriure treballs historiogràfics, incloent-hi la localització i processament de fonts històriques tant a arxius, biblioteques i hemeroteques, com a través de les noves tecnologies de l'era digital relacionades amb el camp de la història. |
A1 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1.- Presentació
2.- Esquema de treball
3.- Historia oral com a tècnica de treball.
4.- Extracció d'informació per internet i el seu processament.
5.- Informació escrita, sonora i imatge en format digital.
6.- La imatge digital.
7.- L'ús de programes.
8.- Emmagatzematge de dades.
|
Com extreure dades de biblioteques, hemeroteques, arxius, museus. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
22 |
0 |
22 |
|
Sessió Magistral |
|
80 |
0 |
80 |
|
Atenció personalitzada |
|
40 |
0 |
40 |
|
Proves orals |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Tot el curs és introductori: arxivística, museística, el món digital i els seus analistes, l'ús de la imatge digital... |
Sessió Magistral |
|
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves orals |
|
Descripció |
Aquest és un curs que serà més seminari i pràctica que un seguit de classes magistrals. L'atenció a cada alumne serà àmplia i concreta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Arxivística
Museus
Biblioteques
Internet
Imatge digital |
10%
10%
10%
10%
10% |
Atenció personalitzada |
Cada setmana |
30% |
Proves orals |
Participació habitual a classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquest és un curs introductori, però a la vegada s'endinsarà en el món de les noves tecnologies en investigació història de forma concreta. |
Bàsica |
BLAXTER, L, C. HUGHES i M. TIGT, Como se hace una investigación, 2004, Gedisa
AAVV, Fotografia digital, 2006, El Periodico
Arturo Ortiz Wadgymar, Introduccion a la investigación socioeconómica, 1974, Trillas>
Manuel Castells, L'era de la informació, 2003, UOC
Manuel Castells, La galàxia internet, 2002, Plaza & Janés.
Mestres, Josep, Manual d'estil: la redacció i l'edició de textos, 1995, UB
Antonia RIGO, G. GENESCÀ, Tesis i treballs. Aspectes formals, 2000, Eumo
|
|
Complementària |
|
|
|