Analitzar el procés històric dels diferents territoris grecs i la seva evolució política cap a règims monàrquics, aristocràtics, tirànics i democràtics. |
|
Altres comentaris |
Es recomanen les assignatures de literatura i filologia grega |
Classes teòriques presencials i activitats pràctiques a l´aula consistents en lánàlisi de textos i de mapes geopolítics; utilització de materials audiovisials. Si l´aula disposa de recursos informàtics, conexió individual de l´alumnat als recursos que sobre el món grec facilita internet. Les classes pràctiques són externes i obligatòries. |
Examen teòric i pràctic. Exposició a classe d´un treball.
|
Tema |
Subtema |
Creta i Micenes. L'aparició de l'escriptura i l'Estat |
|
L'arqueologia del món creto-minoic. Els rituals funeraris. |
|
L´època fosca i els poemes homèrics |
|
Un llarg procés cap a la democràcia: Atenes |
|
L'imperialisme atenès. Esclavitut i dependència. |
|
L'evolució d'Esparta; la conquesta de Messènia. |
|
L'enfrontament greco-persa i les guerres del Peloponés |
|
Les colonitzacions gregues. Sicília i Magna Grècia. Empúries i Roses. |
|
Macedònia, Alexandre Magne i els regnes hel·lenístics |
|
Societat i religió. |
|
Bàsica |
|
RUZÉ, F; AMOURETTI, M.C. (1987). El mundo griego antiguo. Madrid, Ed. Akal.
G.E.M. DE STE.CROIX (1988). La lucha de clases en el mundo antiguo. Barcelona, Ed. Crítica.
OSBORNE, R. (1988). La formación de Grecia, 1200-479 a.c.Barcelona, Ed. Crítica.
LOZANO, A. (1992). El mundo hel·lenístico. Madrid, Ed. Síntesis.
VIDAL-NAQUET, P. (1992). La democracia griega. Una nueva visión. Madrid, Ed. Akal. |
Complementària |
, www.culture.gr, ,
, www.louvre.fr/, ,
, www.perseus.tufts.edu, ,
, www.thebritishmuseum.ac.uk/, ,
, www.ypai.gr/atlas/defaut_uk.asp, ,
|
|
|