DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura FOLKLORE NARRATIU CATALÀ Codi 12122221
Ensenyament
Filologia Catalana (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
Adreça electrònica carme.oriol@urv.cat
Professors/es
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
Web
Descripció general i informació rellevant Estudi de les teories i dels mètodes del folklore, especialment en l'àmbit de la narrativa folklòrica.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les teories que històricament ha desenvolupat el folklore. A1
A3
A4
A7
B4
B5
C5
Identificar i interpretar missatges folklòrics. A13
A14
A15
B1
B2
B3
B4
C5
Conèixer els mètodes específics per a l'estudi del folklore. A7
A12
B3
B11
C5
Desenvolupar uns hàbits de treball científics. A13
A14
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
C2

Continguts
Tema Subtema
1. Història del foklore català. 1.1. L'etapa romàntica.
1.2. Els inicis del segle XX.
1.3. La postguerra.
1.4. Dels anys 60 dels segle XX als nostres dies.
2. Els mètodes d'estudi del foklore. 2.1. El mètode històrico-geogràfic.
2.2. L'estructuralisme.
2.3. La perspectiva contextual i funcional.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 10 20
Seminaris
12 24 36
Resolució de problemes, exercicis
30 60 90
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del programa de l'assignatura.
Sessió Magistral Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Seminaris Debat a l'aula a partir d'una sèrie de lectures indicades per la professora.
Resolució de problemes, exercicis Lectura i comentari d'articles i capítols de llibre referits a l'activitat duta a terme pels folkloristes catalans en els diferents períodes històrics.

Atenció personalitzada
 
Seminaris
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Comentaris sobre les pràctiques i els exercicis realitzats per l'alumnat.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Exposició oral sobre els aspectes més rellevants de les lectures realitzades. 50%
Resolució de problemes, exercicis Presentació dels resultats dels exercicis duts a terme durant el curs. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Dundes, Alan (1965): The study of folklore. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.

Oriol, Carme (2002): Introducció a l'Etnopoètica. Teoria i formes del folklore en la cultura catalana. Valls: Cossetània.

Pisanty, Valentina (1995): Cómo se lee un cuento popular. Barcelona: Paidós [ed. original en italià 1993].

Sánchez Carretero, Cristina i Dorothy Noyes (2000): Performance, arte verbal y comunicación. Nuevas perspectivas en los estudios de folklore y cultura popular en USA. Oiartzun: Sendoa.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ETNOPOÈTICA/12121106