DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ESPANYOL COM SEGONA LLENGUA Codi 12132225
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologies Romaniques
Coordinador/a
IGLESIA MARTIN, SANDRA
Adreça electrònica 0
joseantonio.moreno@urv.cat
Professors/es
IGLESIA MARTIN, SANDRA
MORENO VILLANUEVA, JOSE ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretèn apropar l'alumne/a a la metodologia de l'ensenyament de l'espanyol com a L2.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir les bases metodològiques per orientar la formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 A9
A11
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Adquirir els coneixements teòrics i pràctics bàsics per orientar la propia formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 A4
A5
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Conèixer i analitzar els recursos, les estratègies i els materials per la classe d'espanyol com segona llengua A1
A4
A5
A7
A8
A9
A11
A15
A16
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Ser conscient dels problemes a què s'enfronta un alumne de L2. B2
B3
Veure l'ensenyament d'un idioma com a quelcom més que l'ensenyament d'una gramàtica. B1
B11
B12
B13

Continguts
Tema Subtema
1. El español en el mundo: el Instituto Cervantes y la enseñanza del español.
2. La adquisición de segundas lenguas.
3. Orientaciones metodológicas para la enseñanza del español como L2.
4. El currículo de español como L2 y el Marco de Referencia Europeo para las lenguas.
5. La enseñanza de la pronunciación y de la entonación.
6. La enseñanza de la gramática.
7. La enseñanza del léxico y el uso del diccionario.
8. La pragmática y la comunicación no verbal en el aula de español como L2.
9. La cultura en clase de español como L2.
10. Análisis de materiales y nuevas tecnologías en la enseñanza y el aprendizaje de español como L2.
11. La evaluación dentro y fuera del aula de español como L2. Los D.E.L.E.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
30 30 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 10 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves pràctiques
15 15 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitat de contacte i reflexió sobre els continguts del programa.
Sessió Magistral Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Proves pràctiques
Descripció
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Les pràctiques relacionades amb la teoria exposada a les sessions magistrals s'hauran de lliurar en el termini estipulat. Es qualificarà cada pràctica. Representa un màxim d'un 20% de la nota final
Proves pràctiques Es tracta de la realització d'un treball relacionat amb algún dels punts del programa. Representa un 80% de la nota final.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica García Santa Cecilia, A., El currículo de ELE, Edelsa, 1995
, http://cvc.cervantes.es, ,
, Marco de referencia europeo para el aprendizaje, la enseñanza y la evaluación de las lenguas, Anaya, 2003
Sánchez Lobato, J.; Santos Gargallo, I. (Dir.), Vademecum para la formación de profesores., SGEL, 2004

Complementària

Recomanacions