DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura LLENGUA ANGLESA I Codi 12141003
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 3 9 Troncal Primer Anual
Llengua d'impartició
Departament Filologia Anglogermanica
Coordinador/a
GUTIERREZ-COLON PLANA, MA. DEL MAR
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
Professors/es
GUTIERREZ-COLON PLANA, MA. DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura pretén ampliar la capacitat de l'estudiant per a l´ús de la llengua anglesa i perfeccionar el grau de normativitat d'aquest ús. En aquest sentit, l'estudiant haurà d'assolir, després de cursar Llengua Anglesa I, un nivell de competència lingüística escrita adient, com a mínim, al "First Certificate" o equivalent.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
C
C
C
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar las estrategias de aprendizaje y procedimientos de trabajo productivos en un contexto académico A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
Mejorar la ejecución de actividades paralelas a los procesos de comprensión (toma de apuntes, elaboración de esquemas y resúmenes e intervenciones en el aula) B9
B11
Desarrollar la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental de la lengua inglesa a nivel básico. A4
A6
A7
A11
A13
A15
A16
A17
A18
B1
B3
B4
B5
B7
B9
B11
B13
Iniciar una formación básica en la descripción de la lengua inglesa B1
B2
B3
B4
B7
Sensibilizar al alumno sobre los aspectos contrastivos entre el inglés y el español/catalán C1
C3
C5
Aprender a aprender C2
C3
C4
Mostrar un manejo de la gramática y el vocabulario a un nivel básico que permita comunicarse de manera correcta, fluida y articulada. A1
A2
A3
A4
A7
A9
A11
A13
A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B11
B13

Continguts
Tema Subtema

1. Verb forms 1.1.the present tenses
1.2.the past and perfect tenses
1.3.the future
2. Question formation 2.1. ‘Wh’ questions
-subject questions
-object questions
2.2. ‘Yes’ / ‘no’ questions
2.3. question tags

3. Multi-word verbs 3.1. main types of multi-word verbs

4. Modal verbs 4.1. permission, ability, obligation, deduction, necessity, speculation, advice, suggestion.
5. Adjectives 5.1. comparative and superlative
5.2. word order
6. Relative clauses 6.1. relative pronouns
6.2. defining relative clauses
6.3. non-defining relative clauses
7. Passive forms 7.1. uses
7.2. formation
7.3. to have / get something done
8. Nouns 8.1. countable / uncountable
9. Conditional sentences 9.1. with ‘if’: zero, first, second and third conditional
9.2. I wish / if only
9.3. as if / as though
9.4. would rather
10. Reported speech 10.1. uses
10.2. reporting verbs
11. Infinitive and –ing form
11.1. the gerund
11.2. the infinitive

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Debats
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
100 0 100
Resolució de problemes, exercicis
60 120 180
 
Atenció personalitzada
60 0 60
 
Proves pràctiques
11 0 11
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes sobre el nivell de llengua anglesa i la motivació (redaccions, qüestionaris i activitats orals a l'aula)


Presentació de l'assignautra: objectius, continguts, metodologia, avaluació (continua).
Debats Es proposaran temes de debat on grups de dos o tres persones defensaran una determinada postura. L'objectiu és desenvolupar les habilitats comunicatives dels alumnes en llengua anglesa.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària La professora proposarà al llarg del curs una sèrie d'exercisis orals i escrits, per realitzar bàsicament en grups de dos o tres alumnes amb el fi de practicar i analitzar la llengua anglesa, així com per centrar-se en punts importants de la mateixa.
Resolució de problemes, exercicis La professora proposarà un dossier d'exercisis per a aprofundir en els punts importants de la llengua anglesa.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis
Debats
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
En tot moment la professora farà un seguiment individualitzat de cada un dels alumnes en totes les activitats.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Proves pràctiques
Altres Examen final: 60% del total de la nota.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Al final de cada tema es realitzarà una prova (worksheet). Totes aquestes proves, juntament amb altres tasques proposades per la professora a l'aula (debats, redaccions, etc) resultaran en un 40% del total de la nota. El 60 % restant serà la nota de l'examen final que es realitza al juny.


Fonts d'informació

Bàsica Parrot, Martin, Grammar for English Language Teachers, 2000, Oxford University press

Complementària

Parrott, Martin (2000): Grammar for English Language Teachers. Cambridge University Press

Swan, M. (1995): Practical English usage. Oxford University Press

Kesner Bland, (2003): Grammar Sense 3. Oxford university press

Alexander, L.G., (2005): Longman English grammar. Longman.

Alexander, L.G. (2005): Longman English grammar Practice. Longman.

Fernandez, R & Fraile, A. (2005): English Grammar with Exercises. Longman

Walker, E. & Elsworth, S. (2000) Grammar practice for Intermediate Students. Longman


 

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA II/12141004
INTRODUCCIÓ A L`ANGLÈS ORAL I ESCRIT/12141101


 
Altres comentaris
L'assignatura de Llengua Anglesa I requereix molta constancia de treball per part de l'alumne: treball diari a classe així com dedicació continuada a casa.