In-depth study of the phonetics of English, with a special emphasis on acoustics and articulatory aspects. This course will make extensive use of computer techniques to analyze the acoustic and articulatory nature of English sounds. We will also look at Spanish/Catalan/English comparative phonetics. There will also be a practical component, which will concentrate on intensive pronunciation work. |
Assignatures que en continuen el temari |
FONOLOGIA ANGLESA/12142215 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA I/12141102 | EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA II/12141103 |
|
1. Introductory activities
2. Theoretical lessons: Power-Point supported sessions.
3. Practical sessions: exercises based on theoretical contents
4. Computer-based practices
5. Listening exercises
6. Speaking exercises
7. Group work
8. Written assignments |
OPTION A. Continuous Evaluation
Assignments 60% of the grade, 20% each
Class attendance 10% of the grade
Participation 10% of the grade
Oral Practice 20% of the grade
OPTION B. Exam
Final Exam 60% of the grade
Class attendance 10% of the grade
Participation 10% of the grade
Oral Practice 20% of the grade
|
Tema |
Subtema |
Section A. Acoustics |
Unit 1. The Speech Chain
Unit 2. Basic acoustics
Unit 3. The Acoustic Theory of Speech Productin
Unit 4. Digital Signal Processing. Praat |
Section B. Acoustic Characterization of English Sounds |
Unit 5. English vowels
Unit 6. Phonetic vowel length
Unit 7. English consonants
Unit 8. Voice Onset Time and consonant devoicing
Unit 9. Suprasegmentals
Unit 10. Focus stress |
Section C. Comparative and Applied Phonetics |
Unit 11. Comparative phonetics: vowels
Unit 12. Vowel spaces and vowel categories
Unti 13. Comparative phonetics: consonants
Unit 14. Production of L2. Coarticulation
Unit 15. Comparative phonetics: suprasegmentals |
-Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
-Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
-Conèixer la realitat lingüística i literària anglòfona
-Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani
-Conèixer les bases de la lingüística teòrica
-Conèixer les bases de la comunicació humana
-Conèixer altres llengües i literatures
-Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
-Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
-Aprendre a aprendre
-Resoldre problemes de forma efectiva
-Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
-Treball de forma autónoma i amb iniciativa
-Treballar de forma col·laborativa
-Planificació i organització
-Motivació per la qualitat
-Presa de decisions
-Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
-Dominar l'expressió la comprensió d'un idioma estranger
-Utiltizar com a usuari les eines bàsiques en TIC
-Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Bàsica |
Catford, J.C., A Practical Introduction to Phonetics, 1988, Clarendon press
Catford, J.C., A Practical Introduction to Phonetics, 1988, Clarendon press
Keith Johnson, Acoustic and Auditory Phonetics (2nd edition), 2003, Blackwell
Ladefoged, P., Elements of Acoustic Phonetics, 1996, University of Chicago Press
, Praat (Doing phonetics by computer), , http://www.praat.org
Pickett, J.M., The Acoustics of Speech Communication. Fundamentals, Speech Perception, Theory and Technology, 1999, Allyn & Bacon
Fry, D. B., The Physics of Speech, 1979, Cambridge University Press
|
|
Complementària |
|
|
|