Objectius |
Competències |
Conèixer diferents metodologies de disseny del subsistema de procés d'un computador. |
A2 A5 A7 A10
|
B14
|
|
Analitzar i dissenyar un processador microprogramat. |
A2 A5 A7 A9 A10
|
B2 B5 B9 B12 B14
|
|
Comprendre els principis de funcionament dels processadors segmentats. |
A2 A5 A7
|
|
|
Dissenyar el camí de dades d'un processador segmentat. |
A2 A5 A10
|
B2 B5 B9 B12 B14
|
|
Conèixer diversos tipus de memòries i les seves característiques generals. |
A2 A5 A7 A10
|
|
|
Comprendre el concepte de jerarquia de memòries. |
A2 A5 A7 A10
|
|
|
Analitzar els algorismes i mètodes de les memòries caché. |
A2 A5 A7 A10
|
B2 B5 B14
|
|
Conèixer els mètodes d'avaluació dels computadors. |
A2 A5 A7 A10
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Rendiment dels computadors. |
Necessitat d'avaluar el rendiment dels computadors. Mètodes d’avaluació dels computadors. Arquitectures per millorar el rendiment. RISC vs CISC.
|
Tema 2: Subsistema de procés: microprogramació |
Unitat de control cablejada vs microprogramada. Màquina pedagògica de Tanenbaum. |
Tema 3: Subsistema de procés: processadors segmentats |
Tècniques de la segmentació. Camí de dades del processador segmentat. Evolució: processadors superescalars. |
Tema 4: Subsistema de memòria |
Classificació i tecnologia de memòries. Memòria caché: localització, característiques, requeriments, rendiment. Memòries d'accés paral·lel. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
0 |
22.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de Desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes simples relacionats amb els conceptes teòrics. Resolució de problemes i exercicis de la col·lecció d’exàmens. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants d'un treball pràctic per a cada tema de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treballs |
|
Descripció |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de problemes i exercicis. Revisió d’exàmens. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants d'un treball pràctic per a cada tema de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Avaluació dels continguts teòrics explicats a les sessions magistrals. |
30% |
Proves de Desenvolupament |
Resolució de problemes relacionats amb els conceptes teòrics. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Hennessy; Patterson, Computer Architecture: a quantitative approach, 3ª edició; Morgan Kaufmann, 2003
Angulo, J.M; García, J.; Angulo, I, Fundamentos y Estructura de Computadores, Thomson, 2003
Tanenbaum, A.S, Structured Computer Organization, Prentice Hall, 1999
|
|
Complementària |
Patterson; Hennessy, Computer Organisation and Design: the hardware/software interface, 3ª edició; Morgan Kaufmann, 2004
Stallings, W, Organización y Arquitectura de Computadores, 5ª edició; Prentice Hall, 2000
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES OPERATIUS/17071105 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SISTEMES AMB MICROPROCESSADORS/17081105 | INTRODUCCIÓ ALS SISTEMES OPERATIUS/17081003 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURA DE COMPUTADORS I/17071110 | COMPUTADORS/17071012 |
|
|