Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer les aplicacions i els components dels SMP. |
A5 A7 A10
|
B1 B3 B4 B9 B14 B15
|
C1 C5
|
Dissenyar SMP a mida per a aplicacions reals (supervisió i control de sistemes). |
A2 A5 A7 A9 A10 A12 A14 A17 A18 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1 C2 C5
|
Treballar en equip. |
|
B5 B9 B10 B12
|
|
Analitzar i resoldre problemes, mitjançant SMP. |
A2 A5 A7 A10 A12 A14 A18
|
B2 B3 B4 B12 B14
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Sistemes digitals i sistemes analògics. Evolució tecnològica. Sistemes lògics i sistemes seqüencials. Sistemes cablejats i sistemes basats en processadors. Aplicacions dels sistemes basats en processadors. Famílies de circuits integrats lògics. |
Estructura d'un sistema amb processador |
Microcomputador, processador i unitat funcional. Unitat funcional. Processador. Rellotge. Sistema d'iniciació. Memòria. Mapa d'adreces. Interfícies d'entrada i sortida. |
Sistema d'entrada i sortida |
Conceptes bàsics. Entrada digital. Sortida digital. Interficie d'E/S digital. Mesures de temps i d'esdeveniments. Sortida paral·lela. E/S sèrie. E/S analògica. |
Microcomputadors |
Motivació. Estructura. Avantatges i inconvenients. Exemples. Desenvolupament i test. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
8 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
Estudis previs |
|
0 |
5 |
5 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
9 |
12 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics mitjançant transparències i pissarra. Es formulen preguntes a l'alumnat per tal que desenvolupi les seves pròpies solucions davant la problemàtica plantejada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. La resolució dels exercicis es farà sobre la pissarra, preferentment per part dels alumnes (guiats pel professor). |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Desenvolupament, en vàries fases, d'un programa de supervisió i control d'un sistema físic real (velocitat d'un motor de corrent continu). |
Estudis previs |
Anàlisi de documentació i preparació prèvia de les sessions de laboratori. |
Fòrums de discussió |
Participació en forums de discussió al campus virtual. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i resolució d'exàmens d'altres anys. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació i implicació en la resolució de problemes a l'aula. |
Component de "Participació" (10 %) |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Participar i implicar-se en el desenvolupament en grup de la pràctica. |
Component de "Participació" (10 %) |
Estudis previs |
Realització de l'estudi previ de les sessions de laboratori que ho requereixin. |
Requisit per poder accedir al laboratori. |
Fòrums de discussió |
Participació i implicació en els temes de debat que es proposin al campus virtual. |
Component de "Participació" (10 %) |
Proves objectives de tipus test |
Avaluació dels conceptes bàsics de l'assignatura. Es realitzaran 2 tests davant d'ordinador (questionaris Moodle). Els 2 tests tenen el mateix pes a la nota final (10%). |
20 % |
Proves de Desenvolupament |
Resolució durant el curs de 3 exercicis, un de cada etapa de desenvolupament d'un SMP:
1) Anàlisi preliminar (10 %)
2) Disseny hardware (10 %)
3) Programa de control (15 %)
Avaluació entre companys. |
35 % |
Proves pràctiques |
Resolució en grup (2 o 3 alumnes) d'una pràctica amb 3 fases:
- interfície amb l'usuari (15 %),
- mesura de velocitat (10 %),
- control automàtic de potència (10 %).
Defensa oral (entrevista): s'avaluarà el codi desenvolupat, la documentació/informe i el nivell de coneixement d'un dels alumnes del grup (es tria per sorteig un alumne per respondre les preguntes, però la nota és per a tots els components del grup).
Es penalitza el lliurament fora de termini o funcionant amb simulador. |
35 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els criteris anteriors s'apliquen a la 1a convocatòria (avaluació continuada). En 2a convocatòria s'avalua: - Examen escrit (teoria + problemes): 20 % + 35 % - Codi+informe+entrevista pràctica: 35 % - Participació i implicació: 10 % |
Bàsica |
Catsoulis, J., Designing embedded hardware, 2nd Ed, O'Reilly, 2005
Kleitz, William, Digital and Microprocessor Fundamentals: Theory and Applications, 4th Ed, Prentice Hall, 2003
Angulo, J.M.; Romero, S.; Angulo, I., Diseño práctico con microcontroladores para todos, Thomson, 2004
Ball, S.R., Embedded microprocessor systems real world design, Newnes, 2002
|
|
Complementària |
Ball, Stuart R., Analog interfacing to embedded microprocessors: real world design, Newnes, 2004
Peatman, John B., Design with PIC microcontrollers, Prentice Hall, 1998
Valvano, Jonathan W., Embedded microcomputer systems real time interfacing, Brooks/Cole, 2000
Floyd, T.L., Fundamentos de sistemas digitales, Prentice-Hall, 2000
Angulo Usategui, José María, Microcontroladores "PIC" diseño práctico de aplicaciones, Mc Graw-Hill, 2000
Tavernier, C., Microcontroladores de 4 y 8 bits, Paraninfo, 1997
Tocci, Ronald J., Sistemas digitales principios y aplicaciones, Pearson Educacion, 2003
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MICROCOMPUTADORS/17081209 | PERIFÈRICS/17081102 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ESTRUCTURA DE COMPUTADORS II/17081103 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SISTEMES DIGITALS/17081111 | ESTRUCTURA DE COMPUTADORS I/17081011 | COMPUTADORS/17081010 |
|
|
Altres comentaris |
No s'adopta un punt de vista només teòric o conceptual, sinó que s'estudien els sistemes i les solucions que es prenen en problemes reals. |
|