Objectius |
Competències |
Identificar en cada problema, de manera precisa, les premises i l'objectiu, cercant en cada cas de les tècniques més adequades per assolir-lo |
A1 A4
|
B1
|
|
Familiaritzar-se amb els procediments de resolució dels problemes de l'Àlgebra |
A4
|
|
|
Recordar el concepte i propietats dels polinomis, especialment les relacionades amb la divisibilitat i factorització |
A1 A5
|
|
|
Determinar el rang d'una matriu utilitzant les propietats de dependència lineal i el concepte de dimensió d'un espai vectorial |
A2 A4
|
|
|
Definir el concepte de determinant d'una matriu quadrada i la seva aplicació a l'estudi i resolució de sistemes d'equacions lineals |
A1 A4
|
|
|
Classificar i resoldre sistemes d'equacions lineals utilitzant matrius i determinants |
A4
|
|
|
Aplicar els conceptes de dependència i independència lineal per tal de determinar les bases d'un espai vectorial |
A1
|
|
|
Aplicar els conceptes dels espais vectorials per determinar les equacions de rectes i plans i trobar la seva posició relativa en un espai de tres dimensions |
A3
|
|
|
Aplicar el concepte de producte escalar per trobar distàncies i angles entre rectes i plans de l'espai |
A1
|
|
|
Participar i col.laborar en les tasques en grup |
|
B1 B6
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Polinomis |
Factorització. Mètode de Ruffini.
Divisibilitat. Màxim comú divisor i mínim comú múltiple. Algorisme d'Euclides
|
2. Matrius i determinants |
Propietats de les matrius. Rang d'una matriu. Mètode de Gauss. Càlcul de determinants. Propietats. Càlcul de la matriu inversa. |
3. Sistemes d'equacions lineals |
Resolució d'un sistema d'equacions lineals mitjançant el mètode de Gauss. Classificació. |
4. Espais vectorials |
Definició de dependència i independència lineal. Càlcul de bases. Càlcul de la dimensió d'un espai vectorial. Producte escalar i producte vectorial. |
5. Geometria Afí |
Definció de recta i pla i les seves possibles equacions. Posicions relatives. |
6. Geometria Euclidiana |
Definció de distància i angle. Càlcul de distància i angle entre rectes i plans. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
8 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
2 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
6.5 |
12.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
6 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
6 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
La metodologia triada es fonamenta en l'aprenentatge a partir de problemes.
Al inici de cada sessió es farà un petit resum de la part teòrica i seguidament es passarà a una dinàmica de grup o individual. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resoldrà, explicant-los amb detall, una col.lecció de problemes tipus.
Es plantejaran durant el curs qüestions amb solució múltiple per incidir en la capacitat de decisió. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Als alumnes se'ls proposarà la resolució de problemes, semblants als que haurà resolt prèviament el professor, per tal que practiquin els coneixements adquirits.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació contínua de l'alumne |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Als alumnes se'ls proposarà la resolució de problemes, semblants als que haurà resolt prèviament el professor, per tal que practiquin els coneixements adquirits. Aquests problemes es faran en grup.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació contínua de l'alumne |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran, en horari lectiu, dubtes proposats pels mateixos alumnes, per tal d'aconseguir aclarir-los a qui els ha plantejat, aclarir-los als altres que també els pugui caldre, i fer una revisió en general. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es resoldran, en horari no lectiu, proplemes proposats pel professor, per practicar els coneixements adquirits.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació contínua de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es resoldran en petits grups problemes proposats pel professor en horari no lectiu.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació contínua de l'alumne. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada tindrà forma de hores de consultes privades amb el professor per resoldre dubtes que sorgeixin dels problemes realitzats a classe i a casa per per de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, individualment, a classe |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, en grup, a classe |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes, individualment, a casa |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes, en grup, a casa |
20 |
Proves pràctiques |
Examen final |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
M.A. Acebo, M.T. García, J.M. Jornet, Apunts d’Àlgebra, Artyplan, 0
|
|
Complementària |
|
|
|