Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Descriure les indicacions dels procediments d’infermeria inclosos en el programa. |
A1 A4 A15 A16 A17
|
|
|
2. Definir ordenadament les accions de cada un dels procediments d’infermeria inclosos en el programa. |
A6 A7 A8 A9 A11 A13 A14 A15 A16 A17
|
B17
|
|
3. Justificar les accions de cada un dels procediments d’infermeria inclosos en el programa |
A1 A4 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A17
|
B3 B8 B9 B11 B20
|
|
4. Mostrar habilitat en la realització dels procediments d’infermeria inclosos en el programa. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17
|
B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B14 B15 B16 B17 B20 B21 B22 B23 B24 B25
|
C5
|
5. Interpretar correctament el resultat d’aplicar els procediments d’infermeria inclosos en el programa. |
A1 A10 A11 A12 A16 A17
|
B3 B7 B8 B23
|
|
6. Respondre amb creativitat i correcció a les situacions noves que planteja la pràctica dels procediments d’infermeria inclosos en el programa. |
A1 A8 A12 A16 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B13
|
|
7. Motivar-se per l’atenció individual i humanitzada. |
A13 A14 A15
|
B3 B4 B5 B6
|
C3
|
8. Implicar-se en la millora continua de la pròpia pràctica. |
A14 A15 A16 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Tema |
Subtema |
1-Procediments introductoris: |
Rentat de mans i muntatge de camps estèrils |
2-Procediments bàsics: Presentació i protocol: |
Col•locació de via perifèrica
Recollida de mostres per a hemocultius
Punció arterial
Sondatge nasogàstric
Sondatge vesical. Recollida de mostres per a urinocultiu
Col•locació perifèrica de via central
Mesura de PVC
Cures: instrumental bàsic i tècnica
Aspiració de secrecions (orotraqueal i tràqueobronquial). Recollida de secrecions bronquials
Canvi de bossa de NTP
|
3-Procediments bàsics: Demostració i pràctica. |
Col•locació de via perifèrica
Recollida de mostres per a hemocultius
Punció arterial
Sondatge nasogàstric
Sondatge vesical. Recollida de mostres per a urinocultiu
Col•locació perifèrica de via central
Mesura de PVC
Cures: instrumental bàsic i tècnica
Aspiració de secrecions (orotraqueal i tràqueobronquial). Recollida de secrecions bronquials
Canvi de bossa de NTP
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
25 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
4.5 |
13.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
21 |
42 |
Treballs |
|
0 |
5 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
4 |
5 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l’assignatura. Justificació d’objectius i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació i demostració dels conceptes bàsics relacionats amb les tècniques. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de situacions / dificultats lligades a la pràctica de les tècniques i procediments. Resolució guiada. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctica guiada de tècniques i procediments. |
Treballs |
Lectura d’articles científics. Elaboració de qüestions de resposta múltiple. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Treballs |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
A demanda de l’alumne pels dubtes que sol•liciti. En hores d’atenció a l’alumne i en aula ordinària. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball 1: Elaboració de preguntes per a l'examen + Treball 2: Descripció d'un problema d'investigació realcionat amb les tècniques i procediments del programa |
20 % |
Proves objectives de tipus test |
Incorpora continguts dels treballs, exercicis, lectures recomanades, i conceptes exposats en classe magistral. |
40% |
Proves pràctiques |
Demostració pràctica, total o parcial, de les tècniques i procediments del programa |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el treball 1 es valorarà, per aquest ordre, correcció, relació de conceptes i originalitat de la pregunta En el treball 2 es valorarà correcció en la formulació, capacitat de síntesi, originalitat de la proposta i aportació en la millora de la pràctica diària Les proves de demostració pràctica es desenvoluparan en dues sessions i el valor de cadascuna d'elles serà del 20 % del total de l'assignatura |
Bàsica |
|
-
Aradilla, A. [et al]. Manual de procediments i tècniques d’infermeria I. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
-
Aradilla, A. [et al.]. Manual de procediments i tècniques d’infermeria II. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
-
Díaz Aguado, J. Manual básico de enfermería: técnica y quirúrgica. Madrid: Díaz de Santos, 1998
-
División de enfermería, Hospital Severo Ochoa. Manual de técnicas y procedimientos de enfermería. Madrid: Interamericana, 1990
-
Esteve Reig, J. i Mitjans Galitó, J. Enfermería: técnicas clínicas. Madrid: McGraw-Hill / Interamericana, 2000
-
Hospital de Barcelona. Manual de Procediments d’infermeria. Barcelona: SCIAS Hospital de Barcelona, 1996
-
Kozier, B. [et al.]. Técnicas de enfermería clínica. Madrid: McGraw-Hill / Interamericana, cop. 1999
-
Manzano González, editor. Manual de procedimientos de enfermería del Hospital General Universitario de Murcia. Murcia: Universidad de Murcia, 2000
-
Massachuettss General Hospital. Departament of Nursing. Manual de procedimientos de enfermería. Barcelona: Salvat, 1988
-
Perry, A.G. i Potter P.A. Guía clínica de enfermería: Técnicas y procedimientos básicos. Barcelona, Mosby / Doyma, 1995
-
Torre, Esteban de la i Portero Fraile, M.P. Técnicas de enfermería. Barcelona: Rol, 1993 |
Complementària |
|
Diversos articles originals sobre tècniques i procediments.
Altres recursos:
Protocols proporcionats per la professora. |
|