Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Assimilar els processos psicosocials bàsics: sensopercepció, aprenentatge, memòria, pensament, intel•ligència |
A15 A16
|
B3
|
C3
|
2. Conèixer el desenvolupament des d'una perspectiva holística del cicle vital: infància, adolescència, edat adulta i vellesa, per poder respondre a les necessitats personals durant les diferents etapes del cicle vital |
A1 A2 A3 A9 A10 A16
|
B1 B8 B20 B21 B22
|
|
3. Comprendre els factors socioculturals que intervenen en el procés salut - malaltia. |
A1 A2 A3 A15
|
B9
|
|
4. Reconèixer i aprendre a avaluar les diferents reaccions emocionals i formes d’intervenció bàsica. |
A1 A2 A7 A9 A10 A16
|
B2 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B20 B21 B22 B24
|
|
5. Prendre consciència de la importància i necessitat de les cures emocionals com a part essencial de les cures integrals. |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A10
|
B2 B7 B8 B9 B10 B20 B21 B22 B24 B25
|
|
Utilitzar eines bàsiques en TIC |
|
B1 B5
|
C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Introducció, conceptes generals. |
1.Cures integrals.
2.Models de la conducta humana.
|
Unitat temàtica II: Fonaments psicosocials de les cures integrals. |
3.Perspectiva holística de la persona.
4.Dimensió biològica: bases biològiques de la conducta.
5.Dimensió intel•lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament i intel•ligència, processos de comunicació.
6.Dimensió emocional: motivació, emoció, afrontament i adaptació al canvi
7.Dimensió social: factors socioculturals.
|
Unitat temàtica III: Perspectiva holística del cicle vital. |
8.Infància.
9.Adolescència.
10.Edat adulta.
11.Vellesa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
4 |
14 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Fòrums de discussió |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
0 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
14 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució, debat d’exercicis a l’aula relacionats amb el temari. |
Treballs |
Treballs que realitza l’alumne, treball en profunditat d’un tema, comentari crític d’un article científic |
Fòrums de discussió |
A partir d'un article, pel·lícula, defensar postures sobre un tema concret a través del moodle. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis en grup o individual fora de l'aula, anàlisi de pel·lícules.. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Fòrums de discussió |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
S’ofereix un horari d’atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic). Tots els alumnes han de realitzar un mínim de 2 tutòries. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de resolució d’exercicis en grup i/o individual a l’aula. |
10% |
Treballs |
Presentació en grup o individual d’un treball d’aprofundiment d’un dels temes de l’assignatura i comentari crític d'un article científic |
30% |
Fòrums de discussió |
A a partir d'un article, cita, pel·lícula defensar postures sobre un tema concret a través del moodle. |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització de resolució d'exercicis en grup i/o individual fora de l'aula |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen de 20 preguntes curtes. |
45% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S' ha d'aprovar cadascun dels apartats per poder aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J., Ciencias psicosociales., Masson., 2003 Barcelona.
|
|
Complementària |
, , ,
, , ,
Latorre JM,., Ciencias psicosociales aplicadas I., Síntesis., 1995 Madrid.
Lluch M. T,, Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico., Universidad de Barcelona., 2005 Barcelona.
Vallejo J., Introducción a la psicopatología y la psiquiatria., Masson., 1997 Barcelona.
Gil J., Psicología de la Salud., Pirámide., 2004 Madrid.
Stassen K, Thomson R., Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia., Medica Panamericana., 1998 Madrid.
Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad., McGraw-Hill., 2004 Madrid.
Myers DG., Psicología., Medica Panamericana., 1999 Madrid.
|
http://wwwpsiquitria.com, http://wwwcop.es, http://wwwpsicologia-online.com, http://wwwrems.com, http://wwwpsicocentro.com , http://psicovirtual.com |
Assignatures que en continuen el temari |
CIÈNCIES PSICOSOCIALS APLICADES II/18061003 |
|
|