Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
1) Analysis and solution of thermal engineering problems. |
|
|
|
2) Learning and correct application of thermoeconomics. |
|
|
|
3) Energy and environmental optimization of thermal processes. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introduction to industrial energy. |
2. |
Exergy: Concept and balance.
|
3. |
Irreversibility and efficiency.
|
4. |
Thermoeconomic analysis and evaluation. |
5. |
Applications. |
6. |
Design applications of exergy. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
18 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Avantprojecte |
|
4 |
16 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici simple , relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant les programas EES i ASPEN |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. Utilització de EES i ASPEN |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Avantprojecte |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova en grup. Treball, en equip. |
50% |
Altres |
Prova final |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, ASPENPLUS, ,
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, MOODLE, ,
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, New Jersey, 1997.
Kotas, T.J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995 (original Butterworths 19
Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., New York, 1996.
|
|
Complementària |
|
|
|