Codi |
|
A1 |
Conèixer les diferents teories i debats antropològics. |
A2 |
Redactar una ressenya crítica sobre un article o llibre antropològic. |
A3 |
Analitzar i valorar críticament les aportacions més destacades de la teoria antropològica. |
A4 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social. |
A5 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular |
A6 |
Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes d'etnografia, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'ha de saber ubicar el rol de l'antropòleg. |
B1 |
Reconeixement i sensibilitat per la diversitat ètnica i cultural. |
B2 |
Capacitat per treballar en equip |
B3 |
Aprendre a aprendre |
B4 |
Capacitat crítica davant la xenofòbia i el racisme |
B5 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B6 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.) |
B8 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B9 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B10 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Coneixer el marc teòric i conceptual específic de l´assignatura. |
A1 A2 A4
|
B4 B5
|
C3 C5
|
2. Incorporar els elements teòrics adquirits a l´anàlisi de la realitat empírica en aquest camp específic.
|
A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10
|
C3 C4
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina. |
A3 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: INTRODUCCIÓ: La societat multicultural i el factor religiós. |
1.1. Laicitat i religió. |
2. “GLOBALITZACIÓ” I MIGRACIONS COM A CAUSES IMMEDIATES |
2.1 La caiguda del mur de Berlín.
2.2 Revolució de les comunicacions. La telemàtica.
2.3 El procés de globalització.
2.4 La “fi de la historia”.
|
3. LES ESQUERDES DEL NOU “ORDRE” SOCIAL |
3.1 De la ”fi de la història” a l’amenaça del “xoc de civilitzacions”.
3.2 Les línies de fractura cultural. Orígens i fonaments de la democràcia.
3.3 Democràcia i polítiques d´immigració.
3.4 Les causes dels conflictes.
|
4. LA DIALÈCTICA DE LA SECULARITZACIÓ |
4.1 La religió i el fonament del dret.
4.2 Redefinir la “raó”: de l´universal abstracte a l´hermenèutic.
4.3 Política, religió i antropologia: el primat de la relació.
4.4 La religió com a pont entre cultures i factor de pau.
|
5. PER UNA COOPERACIÓ INELUDIBLE. EDUCACIÓ, DIÀLEG I CONVIVÈNCIA EN UN DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE : COMUNICACIÓ INTERCULTURAL. |
5.1. El significat de la interculturalitat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l´assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l´assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
És treballarà amb lectures associades a cada un dels temes. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l´aula. |
Treballs |
El treball consistirà en un assaig, individual o en grup, per part de l´alumne sobre una temàtica específica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació de resultats i resolució de preguntes suscitades. |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l´assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S´avaluarà mitjançant l´elaboració d´un assaig, amb el qual es demostri un bon coneixement dels continguts teòrics i metodològics del curs. |
40% |
Presentacions / exposicions |
Avaluació dels diferents treballs realitzats. |
15% |
Treballs |
Redacció d´un assaig del curs. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació del coneixement de les lectures obligatòries treballades durant el curs. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
|
Complementària |
, , ,
|
TAYLOR, CH. Las fuentes del yo. Barcelona, Paidós, 1996.
“ El multiculturalismo y la “pérdida del reconocimiento”. México, F. C.E. 1993.
“ La ética de la autenticidad. Barcelona , Paidós, 1996. |
|