Codi |
|
A3 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A4 |
Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària |
A5 |
Coneixement de l’estructura dels mitjans publicitaris: les seves característiques, tipologies i problemàtiques. |
A6 |
Coneixement tèoric i pràctic de l’anàlisi i la investigació d’audiències, així com de l’anàlisi, la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària |
A11 |
Coneixement de l’ètica i la deontologia professional de la publicitat i de les relacions públiques així com del seu ordenament jurídic |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Conèixer de forma global, integrada i crítica l'estructura actual del sistema comunicatiu a Espanya i Catalunya, en el context europeu i mundial
|
A3 A6
|
|
C3
|
Identificar els principals actors del sector comunicatiu, amb una atenció especial per l'entorn més immediat: el Camp de Tarragona i Catalunya.
|
A5
|
B2 B4 B13
|
|
Interpretar les tendències que marquen el desenvolupament del sector comunicatiu (concentració, convergència, desregulació, descentralització i globalització)
|
A4
|
|
|
Comprendre el paper de les institucions públiques en la regulació i ordenació del sector comunicatiu
|
A11
|
|
|
Tenir una actitud crítica davant de les implicacions de l'estructura del sistema comunicatiu
|
|
B3 B6
|
|
Cercar informació actualitzada sobre el sector comunicatiu
|
|
B1
|
C2
|
Les pràctiques consistiran en un programa de: visionats documents audiovisuals, lectures d'articles, debats en grups petits, comentari de llibre i petites recerques d'informació. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
I part. Aproximació disciplinària. L’estructura de la comunicació: dimensions, tendències i dinàmica dels mitjans |
1. Els conceptes d’estructura i comunicació: fonaments teòrics i conceptuals
2. Evolució del sistema de comunicació de masses: mitjans i poder simbòlic. Característiques, models i funcions principals.
|
II part: Les grans tendències internacionals
|
3. El sistema comunicatiu en el marc de la Societat de la Informació
4. Principals models i actors comunicatius internacionals
|
III part: La Comunicació a l’Estat espanyol |
5. Estructura general i principals actors de la comunicació a l’estat espanyol
6. Estat actual i tendències del sector a Espanya i Catalunya
7. Identitat cultural i espais politics de comunicació.
|
IV part: L’evolució futura dels sistemes de comunicació. |
8. Noves teconologies, nous mitjans de comunicació, nous consums, nous comportaments.
9. Models comunicatius emergents
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi haurà un examen final, en el qual l'alumnat haurà de demostrar el domini de la matèria. Hi haurà una ressenya de llibre obligatòria. S'haurà d'acreditar l'assistència i aprofitament dels debats i visionats de documents audiovisuals. |
Bàsica |
|
Gifreu, Josep (1991). Estructura general de la comunicació pública. Barcelona: Pòrtic.
McQuail, Denis (2000). Introducción a la teoría de la comunicación de masas. Barcelona: Paidós.
Herman, E. S. & McChesney, R. W. (1999). Los medios globales. Los nuevos misioneros del capitalismo corporativo. Madrid: Cátedra.
Quirós, Fernando (1998). Estructura internacional de la comunicación. Madrid: Síntesis. |
Complementària |
|
|
|