DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura LA LLENGUA DELS MITJANS ÀUDIOVISUALS Codi 12111206
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CALLE ROMERO, MARÍA ISABEL
Adreça electrònica mariaisabel.calle@urv.cat
Professors/es
CALLE ROMERO, MARÍA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Estudiar les característiques de la llengua dels mitjans audiovisuals (ràdio, televisió i publicitat).
-Facilitar les eines per a l'anàlisi, millora i creació de textos verbals i no verbals per als mitjans audiovisuals.
-Millorar la capacitat de comunicació davant un auditori nombrós.
Pràctiques de classe consistents en el comentari de diferents documents audiovisuals. Comentari d'un document audiovisual informatiu.

Continguts
Tema Subtema

0 . Introducció. L'art de parlar per als mitjans de comunicació.
1 . Consideracions generals sobre el llenguatge no verbal
2 . Característiques generals de la llengua dels mitjans audiovisuals.
3 . La llengua de la TV: característiques generals. 3.1. Característiques dels textos escrits per a ser llegits en la televisió. Anàlisi de textos televisius.
4 . La llengua de la ràdio: característiques generals.
5 . La llengua de la publicitat: Característiques generals. Anàlisis de textos publicitaris.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Pràctiques de classe: 20% Comentari: 30% Examen teòric: 50%


Fonts d'informació

Bàsica

·         GUERRERO SALAZAR, S. (2002): Medios de comunicación y español actual, Málaga, Aljibe.

·         MOLLÀ, A. (1990) : La llengua del mitjans de comunicació, Alzira: Graella Edicions Bromera.

·         ROMERO GUALDA, Mª V. (1994): El español en los medios de comunicación, Madrid, Arco-Libros.

·         TUBAU, I. (1992): Periodismo oral. Hablar y escribir para radio y TV, Barcelona, Paidós.

Complementària

Recomanacions