Codi |
|
A4 |
Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària |
A8 |
Coneixement dels mètodes del pensament creador i la seva aplicació al procés de comunicació publicitària: escoles, mètodes i tècniques. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Proporcionar a l'alumnat la capacitat d'analitzar les dinàmiques socials, econòmiqués, polítiques i culturals de la nostra societat. |
A4
|
B3
|
C3
|
Introduir a l'alumnat en els conceptes sociològics per explicar la realitat social. |
A8
|
B1 B3
|
C3
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1. Modernitat i posmodernitat
1.2. Principals enfocaments teòrics |
2. La globalització econòmica |
2.1. El paper de les empreses transnacionals.
2.2. Territoris econòmics: de lo local a lo global.
2.3. Principals actors econòmics de la globalització: FMI, BM, OMC
2.4. El treball en l'era de la globalització. |
3. La globalització i els canvis socials |
3.1. La distribució dels recursos en entorns globals: el problema demogràfic mundial
3.2. Les societats multiculturals com a resultat de la globalització: els procesos migratoris.
3.3. La ciutat com a eix de la globalització. |
4. Cultura i processos globals |
4.1. Indústries culturals i globalització
4.2. Els mitjans de comunicació en l'era global
|
5. La governança de la globalització |
5.1. Tendències polítiques en un món global.
5.2. El terrorisme internacional.
5.3. Acords internacionals i geopolítica de la globalització.
5.4. De Settle a Porto Alegre: contracimeres i Fòrums socials. |
6. Globalització i medi ambient |
6.1. El cost socioambiental de l'impacte humà.
6.2. La defensa global del medi ambient: actors i propostes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
0 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
30 |
45 |
Treballs |
|
0 |
50 |
50 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició de la filosofía del curs, objectius i forma de treballar i avaluar l'alumnat. |
Sessió Magistral |
Sessions de classe tradicionals on el professor exposa un tema i facilita la participació de l'alumnat en el desenvolupament de la sessió. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions orals i utilitzant material multimèdia per part del professor.
L'alumnat, així mateix, exposarà de forma oral i amb suport multimèdia, davant la classe, un treball individual i original sobre un tema de l'assignatura a concretar amb el professor. |
Treballs |
De forma individual i/o col·lectiva, l'alumnat realitzarà un treball sobre un tema específic de l'assignatura, segons les indicacions que farà el professor al principi de curs. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
El professor/a guiarà al grup o de forma individual la realització del treball de l'assignatura, en els següents aspectes:
1. L'elecció del tema escollit a desenvolupar.
2. La metodologia a desenvolupar.
3. L'anàlisi de les dades a realitzar.
4. La presentació final.
Es reunirà amb el grup al llarg del curs per tractar els aspectes pyuntuals que vagin sorgint al voltant del treball. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació de l'exposició individual sobre un tema de l'assignatura. |
30% |
Treballs |
Entrega d'un treball individual o col·lectiu sobre un tema de l'asignatura a concretar amb el professor/a. |
60% |
Altres |
Participació i assistència. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és necessari realitzar i entregar el treball individual o en grup i fer l'exposició individual a classe. Hi ha dues possibilitats de treball de curs: 1) treball sobre un punt del programa de l'assignatura a escollir lliurement. 2) treball sobre articles publicats a la premsa (diarisevistes) |
Bàsica |
Crane, D. (et al), Media, Arts, Policy and Globalization, Routledge, New York
Fernández Buey, F., Guía para una globalización alternativa: otro mundo es posible, Ediciones B, Barcelona
García Canclini, N., La globalización imaginada, Paidós, Buenos Aires
Hirst, P.Q. & Thompson, G., Globalization in question: the international economy and the possibilities of governance, Blackwell Publishers, Cambridge
Lechner, F. & Boli, J., The Globalization Reader, Blackwell Publishers, Cambridge
Navarro, V., Globalización económica, poder político y estado del bienestar, Ariel, Barcelona
Stiglitz, J., El malestar en la globalización, Suma de letras, Madrid
Verger, A., El subtil poder de les transnacionals, Icaria, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
|