DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TALLER DE GABINETS DE COMUNICACIÓ Codi 12111214
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
BAS SARRÀ, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica francescxavier.bas@urv.cat
Professors/es
BAS SARRÀ, FRANCESC XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Oferir una visió integral sobre l'activitat dels professionals que planifiquen i executen serveis de comunicació, tant si formen part d'organitzacions àmplies (empreses i institucions) com des d'empreses especialitzades. Facilitar el coneixement i la pràctica de les eines de comunicació més habituals.

Continguts
Tema Subtema
1. El paper de la comunicació en les organitzacions 1.1. La comunicació en la cultura empresarial actual
1.2. El responsable de la comunicació en l’empresa
1.3. Els intangibles empresarials
2. La comunicació cap a l’exterior 2.1. Concepte i objectius
2.2. El coneixement de l’exterior
2.3. Eines de comunicació externa
3. La comunicació cap a l’interior 3.1. Concepte i objectius
3.2. La necessitat de la comunicació interna
3.3. Eines de comunicació interna
4. La comunicació davant de situacions de crisi 4.1. Concepte de crisi
4.2. Actuació davant d’una crisi
4.3. El pla de comunicació de crisi
5. Altres funcions del responsable de comunicació
6. El pla de comunicació integral de l’organització

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de l'assignatura es realitza mitjançant dues proves: 1. Tallers pràctics Al llarg del curs s'encarregaran diverses pràctiques, que poden ser individuals o en grup. Els grups hauran d'estar formats per 4 persones i la seva constitució serà permanent durant tot el quadrimestre. La nota pràctica, formada com a mitjana de les notes dels diversos tallers, tindrà un valor del 60% sobre la nota final. 2. Prova teòrica Es tracta d'un examen de desenvolupament temàtic que l'alumne farà individualment al finalitzar el quadrimestre. La nota té un valor del 40% sobre la nota final de l'assignatura. L'avaluació final de l'assignatura es fa com a mitjana simple de la nota pràctica i la nova teòrica, sempre i quan s'aprovin totes dues per separat.


Fonts d'informació

Bàsica

Arroyo, Luis i Yus, Magali (2003), Los cien errores de la comunicación de las organizaciones, ESIC Editorial, Madrid

Barquero, José Daniel i Barquero, Mario (coord.) (2003), Manual de relaciones públicas.Comunicación y publicidad, Gestión 2000.com, Barcelona

Benavides et al. (2001), Dirección de comunicación empresarial e institucional, Gestión 2000.com, Barcelona

Costa, Joan (2004), DirCom on line. El master de Dirección de Comunicación a distancia, Editorial Design, La Paz (Bolívia)

Elias, Joan i Mascaray, José (2003), Más allá de la comunicación interna. La intracomunicación, Gestión 2000.com, Barcelona

Fita, Jaume (1999), Comunicación de programas de crisis, Gestión 2000, Barcelona

Losada Díaz, José Carlos (coord.) (2004), Gestión de la comunicación en las organizaciones, Ariel Comunicación, Barcelona

Palau, Goretti (2003), Gabinets de comunicació. Periodistes a l'altra banda, Eines de Periodista, Pòrtic, Barcelona

Ramos, Fernando (2002), La comunicación corporativa e institucional. De la imagen al protocolo, Editorial Universitas, SA, Madrid

Villafañe, Justo (2004), La buena reputación. Claves del valor intangible de las empresas, Piràmide, Madrid         

Complementària

Recomanacions