DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES EN L`ÀMBIT LOCAL Codi 12112022
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Cinquè Primer
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Adreça electrònica sunsi.huertas@urv.cat
Professors/es
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Donar a conèixer a fons la realitat del sector professional de la publicitat i les relacions públiques en l'àmbit local: principals agències, tasques que realitzen, les demandes dels serveis de comunicació des dels diversos sectors empresarials, els mitjans de comunicació locals, les tècniques de comunicació més adients, etc.

Continguts
Tema Subtema
1. Ubicació de l’àmbit local. Principals sectors econòmics i empresarials. Les tasques comunicatives que realitzen.
2. Inconvenients i estratègies per la petita empresa: flexibilitat, segmentació, i tracte directe amb el client.
3. El Màrqueting Directe. Mailings. Bases de dades.
4. Merchandising. Col•locació del producte en el punt de venda. Escaparatisme.
5. La publicitat en el punt de venda.
6. Coneixement del Públic Objectiu. Segmentació en l’àmbit local.
7. Els mitjans de comunicació locals (televisió, premsa, ràdio...) i els mitjans below the line.
8. Les impremtes locals.
9. El Palau de Fires i Congressos de Tarragona.
10. Les accions de publicitat i relacions públiques de les Administracions Públiques locals.
11. Agències de publicitat i comunicació locals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Pràctiques a laboratoris
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques a laboratoris 1. Anàlisi i segmentació de la població de Tarragona.
2. Anàlisi dels mitjans de comunicació locals: preus, clients més importants, tarifes, a quin públic es dirigeixen, etc.
3. Investigació prèvia i elaboració d’un briefing per una empresa real de l’àmbit local.
4. Creació d’una campanya de publicitat i relacions públiques per a aquesta empresa local.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota mitjana de les pràctiques realitzades. És imprescindible la realització de totes les pràctiques, i l'assistència a classe en les visites i les exposicions dels companys.


Fonts d'informació

Bàsica

 

Bacon, M. (1993): Cómo hacer Marketing directo. Secretos para pequeñas empresas. Barcelona: Granica.

Ministerio de Economía y Comercio (1981): La publicidad en la pequeña y mediana empresa comercial. Madrid: IRESCO.

Molero Ayala, V. M. (1995): Publicidad, Marketing y Comunicación. Herramientas para la pequeña empresa. Madrid: ESIC.

Noguera, Joan (1999): Manual pràctic de publicitat per a botiguers i petits industrials. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

Complementària

Recomanacions