Objectius |
Competències |
1. Conèixer la figura professional del Director d'Art Publicitari en tots els seus aspectes. |
|
|
|
2. Oferir una visió especialitzada i pràctica de la direcció d'art a partir de la combinació de conceptes teòrics, orientació pràctica i l'estudi i la resolució de casos específics. |
|
|
|
3. Analitzar la tasca del Director d'Art com a professional individual i com a part d'una dinàmica de grup en la creació, el disseny i l'elaboració de campanyes publicitàries.
Com a professional que ha de conèixer codis gràfics concrets i comunicatius en general (entendre la pràctica del dibuix/Mac, el color, la tipografia, la imatge... com a eines a dominar).
|
|
|
|
4. Definir i delimitar les diferències en la dinàmica de treball entre disseny gràfic (Packaging, Identitat Corporativa/Visual, Editorial...) i Publicitat (On-Off line, Below de Line, Healthcare...) en els seus aspectes gràfics i audiovisuals. |
|
|
|
6. Crear un primer book o portfolio amb la intenció de facilitar l'accés de l'estudiant al mercat laboral. |
|
|
|
Realització de treballs de disseny gràfic publicitari, progressius i demostratius dels diferents aspectes de la professió intentant sempre assolir una pràctica quasiprofessional. Dinàmica teòrico/pràctica. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Definició del Director d’Art i de la seva especialitat professional davant del dissenyador gràfic. |
|
2. Coneixement del funcionament de l’agència de publicitat |
|
3. La publicitat des de l’òptica del Director d’Art |
La parella creativa (copy-director d’art)
Comptes: executius de publicitat
Mitjans
Producers gràfics i audiovisuals
“L’altra banda”: anunciant, client
|
4. Com neixen les idees. Com es treballen. Metodologia de treball. |
|
5. Com es materialitzen les idees (bocet, rought, maquetes, story board, animatic...) |
|
6. La construcció publicitària de la imatge. Codis de comunicació. |
|
7. Elements per a la direcció d’art |
Fotografia, il•lustració, tipografia, color
Impressió. Suports/Adaptació (campanyabilitat i coherència)
|
8. Com es materialitzen les idees en el terreny audiovisual (preproducció, rodatge, postproducció) |
|
9. Com treballen i treballar amb els “altres” professionals en contacte directe amb el Director d’Art (il•lustradors, fotògrafs, estilistes, dissenyadors gràfics, realitzadors) |
|
10. Les altres Directors d’Art (healthcare, internet, màrqueting directe, disseny –editorial, pack, identitat visual) |
|
11. La figura del client, comprendre’l i saber treure-li el màxim de profit des de l’òptica del creatiu. Relacions professionals. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació final d'aquesta assignatura s'obté mitjançant: Treballs pràctics realitzats en els tallers de l'assignatura: 35% És imprescindible la presentació de totes les pràctiques per optar a aprovar l'assignatura. Treball pràctic obligatori final de quadrimestre individual: 40% (totes les peces en format DIN A4, i dintre d'un sobre amb el nom de l'alumne, el curs i el grup al qual pertany en dossier anellat). Prova teòrica (demostració que s'ha assolit el que s'ha exposat a les classes magistrals): 25% La presentació fora de la data establerta prèviament de qualsevol treball repercuteix directament i negativament en l'avaluació del mateix restant 1 punt. ( no seran avaluables les pràctiques presentades amb un retràs injustificat de més de 2 setmanes ) No serà possible, la presentació a l'últim dia de classe totes les pràctiques. La sola presentació d'una pràctica, suposa que l'alumne no podrà argumentar la condició de NO PRESENTAT a la primera convocatòria, sumant la nota d'aquesta per la mitjana de curs. És condició obligatòria per optar a segona convocatòria la presentació prèvia de totes les pràctiques establertes al curs |
Bàsica |
|
Rom, J (2002). Els fonaments del Disseny Gràfic. Barcelona: Trípodos
Rom, J (2006). Sobre
la Direcció
d’Art. Barcelona: Trípodos
Oejo, E (1998). Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria. Madrid: Celeste Ediciones.
Moliné, M (1999). La fuerza de
la Publicidad. Madrid
: Cuadernos Cinco Días.
San Nicolás, C. (2003). Aspectos de Comunicación y Creatividad Publicitarias. Murcia: Quaderna Editorial (Universidad Católica San Antonio).
Contreras, F. R. i San Nicolás, C. Diseño gráfico, creatividad y comunicación. Madrid: Blur Ediciones.
Fioravanti, G. (1988). Diseño y reproducción, Barcelona: Gustavo Gili.
Bann, D. (1988). Manual de producción para Artes Gráficas. Tellus. |
Complementària |
|
|
|