DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura DIRECCIÓ D`ART Codi 12112232
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
DIAZ MEYER, GABRIEL MARIA
Adreça electrònica gabriel.diaz@urv.cat
Professors/es
DIAZ MEYER, GABRIEL MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer la figura professional del Director d'Art Publicitari en tots els seus aspectes.
2. Oferir una visió especialitzada i pràctica de la direcció d'art a partir de la combinació de conceptes teòrics, orientació pràctica i l'estudi i la resolució de casos específics.
3. Analitzar la tasca del Director d'Art com a professional individual i com a part d'una dinàmica de grup en la creació, el disseny i l'elaboració de campanyes publicitàries. Com a professional que ha de conèixer codis gràfics concrets i comunicatius en general (entendre la pràctica del dibuix/Mac, el color, la tipografia, la imatge... com a eines a dominar).
4. Definir i delimitar les diferències en la dinàmica de treball entre disseny gràfic (Packaging, Identitat Corporativa/Visual, Editorial...) i Publicitat (On-Off line, Below de Line, Healthcare...) en els seus aspectes gràfics i audiovisuals.
6. Crear un primer book o portfolio amb la intenció de facilitar l'accés de l'estudiant al mercat laboral.
Realització de treballs de disseny gràfic publicitari, progressius i demostratius dels diferents aspectes de la professió intentant sempre assolir una pràctica quasiprofessional. Dinàmica teòrico/pràctica.

Continguts
Tema Subtema
1. Definició del Director d’Art i de la seva especialitat professional davant del dissenyador gràfic.
2. Coneixement del funcionament de l’agència de publicitat
3. La publicitat des de l’òptica del Director d’Art La parella creativa (copy-director d’art)
Comptes: executius de publicitat
Mitjans
Producers gràfics i audiovisuals
“L’altra banda”: anunciant, client
4. Com neixen les idees. Com es treballen. Metodologia de treball.
5. Com es materialitzen les idees (bocet, rought, maquetes, story board, animatic...)
6. La construcció publicitària de la imatge. Codis de comunicació.
7. Elements per a la direcció d’art Fotografia, il•lustració, tipografia, color
Impressió. Suports/Adaptació (campanyabilitat i coherència)
8. Com es materialitzen les idees en el terreny audiovisual (preproducció, rodatge, postproducció)
9. Com treballen i treballar amb els “altres” professionals en contacte directe amb el Director d’Art (il•lustradors, fotògrafs, estilistes, dissenyadors gràfics, realitzadors)
10. Les altres Directors d’Art (healthcare, internet, màrqueting directe, disseny –editorial, pack, identitat visual)
11. La figura del client, comprendre’l i saber treure-li el màxim de profit des de l’òptica del creatiu. Relacions professionals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La qualificació final d'aquesta assignatura s'obté mitjançant: Treballs pràctics realitzats en els tallers de l'assignatura: 35% És imprescindible la presentació de totes les pràctiques per optar a aprovar l'assignatura. Treball pràctic obligatori final de quadrimestre individual: 40% (totes les peces en format DIN A4, i dintre d'un sobre amb el nom de l'alumne, el curs i el grup al qual pertany en dossier anellat). Prova teòrica (demostració que s'ha assolit el que s'ha exposat a les classes magistrals): 25% La presentació fora de la data establerta prèviament de qualsevol treball repercuteix directament i negativament en l'avaluació del mateix restant 1 punt. ( no seran avaluables les pràctiques presentades amb un retràs injustificat de més de 2 setmanes ) No serà possible, la presentació a l'últim dia de classe totes les pràctiques. La sola presentació d'una pràctica, suposa que l'alumne no podrà argumentar la condició de NO PRESENTAT a la primera convocatòria, sumant la nota d'aquesta per la mitjana de curs. És condició obligatòria per optar a segona convocatòria la presentació prèvia de totes les pràctiques establertes al curs


Fonts d'informació

Bàsica

Rom, J (2002). Els fonaments del Disseny Gràfic. Barcelona: Trípodos

Rom, J (2006). Sobre

la Direcció

d’Art. Barcelona: Trípodos

Oejo, E (1998). Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria. Madrid: Celeste Ediciones.

Moliné, M (1999).

La fuerza de

la Publicidad. Madrid

: Cuadernos Cinco Días.

San Nicolás, C. (2003). Aspectos de Comunicación y Creatividad Publicitarias. Murcia: Quaderna Editorial (Universidad Católica San Antonio).

Contreras, F. R. i San Nicolás, C. Diseño gráfico, creatividad y comunicación. Madrid: Blur Ediciones.

Fioravanti, G. (1988). Diseño y reproducción, Barcelona: Gustavo Gili.

Bann, D. (1988). Manual de producción para Artes Gráficas. Tellus.

Complementària

Recomanacions