DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura INTRODUCCIÓ A L`ANGLÈS ORAL I ESCRIT Codi 12141101
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 3 9 Obligatòria Primer Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
Adreça electrònica ann.thorsson@urv.cat
Professors/es
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
Web http://www.urv.net
Descripció general i informació rellevant Es pretén donar a l'alumne l'ocasió de practicar la llengua anglesa oral i escrita mediante converses, exposicions orals i treballs escrits

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Participar en converses formals i informals i contribuir activament en discussions o debats orals, donant opinions, raonaments i justificacions per tal de convèncer. A1
A16
B3
B4
C1
Treballar en grup mitjançant exposicions orals de dos o més estudiants en un àrea cultural o científica d'interès per l'alumne i la societat. A7
A18
B2
B3
B5
B9
Donar a coneixer les eines i mètodes necessàries per a la exposició oral individual sobre un tema acadèmic o social d'interès. A4
A7
A16
B5
B9
B11
B12
Conèixer el sistema fonològic de la llengua anglesa de manera general (introducció) A7
C5
Valorar la importància de la pronunciació en l'adiquisició de l'anglès A7
A11
Identificar la funció i intenció discursiva principal de diferent documents escrits (descripció, narració, persuassió…) A7
A14
A15
B3
B6
B9
C2
Descriure detalladament persones, coses, l'entorn i situations diverses. A7
B3
Narrar en seqüències coherents, esdeveniments i fets presents, passats i futurs. A7
B3
B9
Utilitzar eficaçment material de consulta tant per trobar informació (diccionaris, enciclopèdies…) com per millorar les seves capacitats de comprensió i expressió (pàgines web, recursos informàtics…) A18
B1
C2

Continguts
Tema Subtema
Module 1 Introduction to the course
Placement test
Pre-writing techniques
Paragraph writing; punctuation
Basic mistakes; false friends
Oral exercises; introductions, question formation; short answers
Module 2 Grammar: Present simple & continuous; question tags; agreeing and disagreeing (so & neither/nor)
Vocabulary: Topic vocabulary; idioms
Speaking: Asking and answering personal questions; asking for and giving opinions
Reading: Advantages and disadvantages; for and against
Listening: Conversations
Writing: Argumentative
Module 3 Grammar: Past simple & continuous; present perfect simple & continuous; pronunciation of '-ed' forms; basic phrasal verbs
Vocabulary: Topic vocabulary; idioms
Speaking: Talking about the past
Reading: Description
Listening: Conversations
Writing: Description of places and objects
Module 4 Grammar: Present perfect simple & continuous (cont.); past perfect simple & continuous; comparatives and superlatives
Vocabulary: Topic vocabulary (travelling and entertainment)
Reading: Reading about different cities/countries; travel agencies.
Listening: Interview at a travel agency and/or a hotel etc.
Writing: Elaboration of a tourism advertisement
Module 5 Grammar: Expressing future: present continuous, present simple, 'going to', simple future; 'shall'; the passive
Vocabulary: Topic vocabulary (literary genres, types of books)
Speaking: Speaking about oral presentations: Topic, outlay, research, delivery.
Listening & watching: Sample presentations
Writing: Descriptive narratives
Module 6 Grammar: Tense revision; conditional sentences
Vocabulary: Topic vocabulary
Speaking: Oral presentations by the students; questions and answers about the topic exposed.
Writing: Formal letters to apply for a job. CV writing
Module 7 Grammar: Modal verbs; connectors and discourse markers.
Vocabulary: Topic vocabulary for giving opinions and advice; prohibiting; talking about possibilities
Speaking and Listening: Oral presentations by students followed by questions and answers about the topic
Writing: Describing a person

Module 8 Grammar: Reported speech; prepositions; verbs and adjectives followed by preposition; phrasal verbs (cont.)
Vocabulary: Giving directions; technological inventions
Speaking and Listening: Oral presentations by the students followed by questions and answers about the topic.
Writing: How to write narrative; writing a fictional story
Module 9 Grammar: Relative sentences, phrasal verbs (cont.); general revision
Speaking & Listening: Oral presentations by the students followed by questions and answers about the topic
Writing: Academic writing; how to write an assignment

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
85 150 235
Presentacions / exposicions
15 0 15
Seminaris
10 0 10
Treballs
0 20 20
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
Proves de Desenvolupament
4 0 4
Proves objectives de tipus test
4 0 4
Proves orals
4 0 4
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Evaluació per coneixer el nivel dels alumnes. Repàs de temas puntuals que l'alumne deu dominar.
Sessió Magistral Explicació dels continguts de l'assignatura; aclaració de dubtes.
Presentacions / exposicions Presentacions orals per part de l'alumne: Sel·lecció del tòpic, estructura, reserca i presentació.
Representacions en grups de petites "sketches" elaborats pels alumnes a classe o fora de classe.
Seminaris Assistència a seminaris en anglès, sobretot de temes relacionades amb la llengua i literatura anglesa
Treballs Treballs escrits: Descripcions, narrativa, cartes, anuncis

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Seminaris
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'atenció personalitzada es durà a terme principalment a les hores de visita de la professora en el seu despatx. Es recomana a l'alumne venir a consultar qualsevol dubte que no ha pogut o volgut aclarir en l'aula per diferents motius: enfermetat o altres motius pels que ha hagut de faltar a classe. Problemes de nivel: necessitat de exercicis adicionals etc. Una dificultat específica com pot ser: pronunciació, dificultat per redactar, ansietat a l'hora de fer una presentació.

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Una prova de nivell per avaluar els coneixements dels alumnes 0%
Presentacions / exposicions Presentació oral per part de l'alumne de forma individual

15%


Treballs Redaccions argumentatives, descriptives i narratives. Cartes i anuncis. Treballs acadèmics 25%
Proves de Desenvolupament Tres tests cada cuatrimestre. El l'alumne que hagi aprovat aquests tests no cal que es presenti als examens de gener i juny (50%)
Proves objectives de tipus test Una prova a gener i una altra a juny 50%
Proves orals Proves de pronunciació
Presentacions per parts de grups d'alumnes fetes a classe
5%
Proves pràctiques Elaboració de questionaris i informes 5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La presentació oral és obligatoria. De les redaccions cal haver presentat el 80% dins dels limits de temps establerts. Els apartats "Proves orals" i "Proves pràctiques" es refereixen a activitats dutes a terme a classe i no son imprescendibles per poder aprovar l'assignatura. La presentació oral i l'entrega del 80% dels redaccions es també requisit obligatori per poder-se presentar a l'exàmen de recuperació a juny.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Useful Web-pages:

www.edufind.com

www.agendaweb.org

www.Idoceonline.com

www.yourdictionary.com

www.better-english.com/grammar

www.eflnet.com/grammar/articles2.php

http://en.wikipedia.org/wiki/city

www.racc.ac.uk

http://news.bbc.co.uk/hi/spanish/learn_english/default.stm

www.vaughanradio.com

http://e-poche.net/conversations

 

Complementària Murphy, R., English Grammar in Use (Intermediate) with Answers, 2004, Cambridge University Press
Summers, D. Ed., Longman Language Activator, 1994, Longman
Hashemi, L & Thomas, B., Grammar for First Certificate, 2003, Cambridge University Press


Additional material:

Photocopies provided by the teacher

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA II/12141004
LECTURA CRÍTICA DE TEXTOS ANGLESOS I/12141006
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA I/12141102
TRADUCCIÓ ANGLESA I/12141117
TÈCNIQUES DE REDACCIÓ EN LLENGUA ANGLESA/12141201
TÈCNIQUES D'EXPOSICIÓ ORAL EN ANGLÈS/12141202
VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA/12142019

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LLENGUA ANGLESA I/12141003

 
Altres comentaris
Que han de fer els alumnes per aconsegir optims resultats en l'aprenentatge?: 1. Assistir a classe i participar activament en els debats i/o altres activitats orals. 2. Entregar les pràctiques dins dels terminis establerts. 3. Aprendre el vocabulari tractat en els diferents mòduls. 4. Aplicar diferents estratègies comunicatives en l'expressió oral i escrita. Mètode d'estudi recomanat: Es recomana que els alumnes assisteixin a classe regularment i treballin de manera constant a casa.