Codi |
|
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A7
|
|
|
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A11
|
|
|
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A14
|
|
|
Saber expressar una opinió amb claredat i consició sobre un text oral o escrit |
A16
|
|
|
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques en paper o a la xarxa |
A18
|
|
|
Aprendre a aprendre
|
|
B1
|
|
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
|
B3
|
|
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
|
B4
|
|
Comprometre-se amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
|
B6
|
|
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
|
B7
|
|
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
|
B8
|
|
Planificació i organització |
|
B9
|
|
Motivació per la qualitat |
|
B11
|
|
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
|
|
C1
|
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
|
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Grammar |
The students are supposed to have a good command of the English language. Nevertheless, as correctness is very important, there may be occasional grammar exercises if required |
Public Speaking, Part I - The Foundation of Public Speaking |
Public speaking and you - Managing your fear of speaking - Your first speech - Becoming a better listener |
Part 2: Preparation for Public Speaking |
Adapting to your audience and situation - Finding your topic - Reserching your topic - Supporting your ideas - Structuring your speech - Outlining your speech |
Part 3: Developing Presentation Skills |
Presentation aids - Using language effectively - Presenting your speech |
Part 4: Types of Public Speaking |
Informative speeches - Persuasive speeches - Building powerful arguments - Ceremonial speaking |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Debats |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
50 |
24 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
8 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
1 |
6 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Course presentation: A description of the content and objectives of the course as well as the tools used. Course requirements and assessment.
|
Sessió Magistral |
Explanations and exemplifications of the content of the course, sometimes with audiovisual aids. |
Debats |
Active student participation giving opinions on the topic of the oral presentations and on the delivery of the speaker.
Feedback from the lecturer. |
Presentacions / exposicions |
Several individual oral presentations (argumentative, informative etc.) for each student, held during classroom sessions. Previous research, preparation and rehearsal on part of the student.
Feedback from the lecturer. |
Resolució de problemes, exercicis |
Correction of grammatical and syntactic errors.
Multiple choice exercises, translation, sentence transformation, etc. |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Debats |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
Problem-solving in the class individually and in group.
The lecturer will assist and guide each student individually during the preparation of the oral presentations, generally in the lecturer's office.
Feedback in class.
Advice on remedial work.
Advice on the preparatin of the final test. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Active participation |
+/- 3% |
Debats |
Active participation
Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency and interaction |
+/- 7% |
Presentacions / exposicions |
Minimum three oral presentations by each student
Communicative skills (Interaction with the audience)
Interest of the topic and research done
Quality of voice
Personal appearance
Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency
|
+/- 60% |
Resolució de problemes, exercicis |
Active participation
Quality of work produced |
+/- 5% |
Proves de Desenvolupament |
Knowledge of theoretical course contents |
+/- 20% |
Altres |
Class attendance |
+/- 5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Class attendance is fundamental since the student should not only learn to deliver a speech, but also to evaluate other speakers and learn from their mistakes. Students must have delivered at least two speeches during the course to be able to take the second exam about the theoretical contents of the course. Apart from the test, a session will be held for those who have not been able to deliver all their speeches before end of course. |
Bàsica |
Osborn, M. & Osborn, S, Public Speaking, 2006, Houghton Mifflin Company
|
Dossier given by the lecturer.
Dvd's of speeches delivered by students of other universities. |
Complementària |
Newell Decker, T., Instrumentation: An Introduction to Students in the Speech and Hearing Sciencies, 2004, Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA II/12141103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LLENGUA ANGLESA II/12141004 | FONÈTICA ANGLESA/12142214 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A L`ANGLÈS ORAL I ESCRIT/12141101 |
|
|
Altres comentaris |
There is no subject that can be considered a continuation of the present one. Nevertheless. any subject related to pronunciation and/or grammar will undoubtedly improve future oral presentations.
The students are also recommended to attend as many talks, seminaries and conferences as possible in English and even in other languages. This helps the students form a criteria about the most positive characteristics of a speech. It will also give them ideas about what to do and what not to do in their own presentations. Attending this kind of events will also be considered a positive point and could slightly increase the final mark.
Political meetings and debates, live or on TV, are other useful means of improving the students' skills and knowledges in the field. |
|