DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TÈCNIQUES D'EXPOSICIÓ ORAL EN ANGLÈS Codi 12141202
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
Adreça electrònica ann.thorsson@urv.cat
Professors/es
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
Web http://cap
Descripció general i informació rellevant L'objecte de l'assignatura es proveïr als alumnes amb les tècniques que els ajudaràn a parlar en public, tan en l'aspecte de preparació i investigació com en el de la presentació. Millorarà la seva habilitat de donar un discurs a grups petits i nombrosos. Aprendràn com utilitzar paraules i expressions com també mitjanç extra-lingüístics per aconseguir l'atenció i l'interès del públic. Arribaràn a dominar les tècniques de triar i investigar el tema que volen exposar i com adaptar-lo al públic. Aquest curs faràn dels estudiants millors consumidors com també productors de comunicació públic.

Competències
Codi  
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa A7
Conèixer les bases de la comunicació humana A11
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari A14
Saber expressar una opinió amb claredat i consició sobre un text oral o escrit A16
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques en paper o a la xarxa A18
Aprendre a aprendre B1
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu B3
Treballar de forma autònoma amb iniciativa B4
Comprometre-se amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional B6
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà B7
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient B8
Planificació i organització B9
Motivació per la qualitat B11
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger C1
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC C2

Continguts
Tema Subtema
Grammar The students are supposed to have a good command of the English language. Nevertheless, as correctness is very important, there may be occasional grammar exercises if required
Public Speaking, Part I - The Foundation of Public Speaking Public speaking and you - Managing your fear of speaking - Your first speech - Becoming a better listener
Part 2: Preparation for Public Speaking Adapting to your audience and situation - Finding your topic - Reserching your topic - Supporting your ideas - Structuring your speech - Outlining your speech
Part 3: Developing Presentation Skills Presentation aids - Using language effectively - Presenting your speech
Part 4: Types of Public Speaking Informative speeches - Persuasive speeches - Building powerful arguments - Ceremonial speaking

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
15 15 30
Debats
5 5 10
Presentacions / exposicions
50 24 74
Resolució de problemes, exercicis
10 8 18
 
Atenció personalitzada
5 1 6
 
Proves de Desenvolupament
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation: A description of the content and objectives of the course as well as the tools used. Course requirements and assessment.
Sessió Magistral Explanations and exemplifications of the content of the course, sometimes with audiovisual aids.
Debats Active student participation giving opinions on the topic of the oral presentations and on the delivery of the speaker.
Feedback from the lecturer.
Presentacions / exposicions Several individual oral presentations (argumentative, informative etc.) for each student, held during classroom sessions. Previous research, preparation and rehearsal on part of the student.
Feedback from the lecturer.
Resolució de problemes, exercicis Correction of grammatical and syntactic errors.
Multiple choice exercises, translation, sentence transformation, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Debats
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis
Proves de Desenvolupament
Descripció
Problem-solving in the class individually and in group. The lecturer will assist and guide each student individually during the preparation of the oral presentations, generally in the lecturer's office. Feedback in class. Advice on remedial work. Advice on the preparatin of the final test.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Active participation +/- 3%
Debats Active participation
Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency and interaction
+/- 7%
Presentacions / exposicions Minimum three oral presentations by each student
Communicative skills (Interaction with the audience)
Interest of the topic and research done
Quality of voice
Personal appearance
Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency
+/- 60%
Resolució de problemes, exercicis Active participation
Quality of work produced
+/- 5%
Proves de Desenvolupament Knowledge of theoretical course contents +/- 20%
Altres

Class attendance

+/- 5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Class attendance is fundamental since the student should not only learn to deliver a speech, but also to evaluate other speakers and learn from their mistakes. Students must have delivered at least two speeches during the course to be able to take the second exam about the theoretical contents of the course. Apart from the test, a session will be held for those who have not been able to deliver all their speeches before end of course.


Fonts d'informació

Bàsica Osborn, M. & Osborn, S, Public Speaking, 2006, Houghton Mifflin Company

Dossier given by the lecturer.

Dvd's of speeches delivered by students of other universities.

Complementària Newell Decker, T., Instrumentation: An Introduction to Students in the Speech and Hearing Sciencies, 2004, Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA II/12141103

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LLENGUA ANGLESA II/12141004
FONÈTICA ANGLESA/12142214

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTRODUCCIÓ A L`ANGLÈS ORAL I ESCRIT/12141101
 
Altres comentaris
There is no subject that can be considered a continuation of the present one. Nevertheless. any subject related to pronunciation and/or grammar will undoubtedly improve future oral presentations. The students are also recommended to attend as many talks, seminaries and conferences as possible in English and even in other languages. This helps the students form a criteria about the most positive characteristics of a speech. It will also give them ideas about what to do and what not to do in their own presentations. Attending this kind of events will also be considered a positive point and could slightly increase the final mark. Political meetings and debates, live or on TV, are other useful means of improving the students' skills and knowledges in the field.