Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A9 |
Conèixer les bases de la lingüística teòrica |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A17 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un text |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
The course provides an introduction to the study of the linguistic aspects of the meanings of English expressions, concentrating on basic concepts and major substantive issues at the level of the word, the sentence and the utterance. |
A1 A4 A7 A9 A14 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B9
|
C1 C2
|
Tema |
Subtema |
Revision and development of basic concepts |
*Form and function
*Phrase structure
*Structural ambiguity |
Verb as head of VP |
*Auxiliaries, copulas, predicates
*Tense, aspect, voice, and mood
*Grammatical relations
*Semantic relations
|
The English VP: Main patterns |
*Copular verbs
*Intransitive verbs
*Transitive verbs
*Sentence structures
*Negation
*VP modification
*Multi-word verbs |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
36 |
39 |
Seminaris |
|
15 |
30 |
45 |
Treballs |
|
1 |
12 |
13 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first few classes will be devoted to a review of basic concepts. |
Sessió Magistral |
The lecture-based classes will provide students with the basic tools and units of syntactic and semantic analysis necessary to discuss and analyze the complexities of the grammar of English. Students will be expected to read assigned material before class. |
Presentacions / exposicions |
Students will search for authentic examples in order to analyze them using the tools and methods learnt in class. The presentations will take place during the second part of the term. Details will be given on the first day of classes. |
Seminaris |
The seminars will be based on the discussion and analysis of assigned material. Students will be expected to read assigned material and prepare exercises at home prior to class time. |
Treballs |
There will be a final written assignment at the end of the term. Details will be given on the first day of classes. |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
Descripció |
I will be in my office for personal consultation at established office hours. I will also be available for consultation via e-mail.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Feedback exercise based on the first few classes. |
10 |
Sessió Magistral |
Three feedback tests during the first part of the term. |
10 |
Presentacions / exposicions |
Class presentations will be graded according to a number of points. Details will be given on the first day of classes. |
30 |
Seminaris |
One feedback exercise mid term. Another feedback exercise towards the end of the term. |
10 |
Treballs |
A written assignment based on your class presentation. Details will be given on the first day of classes. |
40 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
If you do not have all the 5 necessary grades, you will have to take a final exam. |
Bàsica |
Baker, C.L., English Syntax, , The MIT Press
Aarts, B., English Syntax and Argumentation, , Palgrave
Greenbaum, S. & R.Quirk, A Student's Grammar of the english Language, , Longman
Huddleston, R. & G.Pullum, The Cambridge Grammar of the English Language, , Longman
Radford, A., Transformational Grammar. A First Course, , Cambridge University Press
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GRAMÀTICA ANGLESA I/12142016 |
|
|
Altres comentaris |
Regular class attendance is a requirement, as a high percentage of the final grade will be based on exercises done in class. |
|