DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura CURS MONOGRÀFIC DE LITERATURA ANGLESA I Codi 12142227
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant This course will phocus on multicultural and ethnic American literature, with special attention to social, racial and political contexts. Lectures, video showings, films and handouts will include Asian-American, Chicano/Hispanic, and American Indian Literature. Lectures and readings on modernist and postmodernist writers will be considered as well to define their indebtness to ethnic influence

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To raise awareness of contemporary cultural and ethnic diversity in the United States throughou its expression in literature. To consider how the cultural pluralism of the rapidly diversifying contemporary American population has its counterpart in fiction, poetry and drama A1
A3
A5
A12
A14
A15
A16
B3
B4
B5
B6
C1
C4

Continguts
Tema Subtema
American experience as a "multi-everything" Geography
Gender
Ethnicity
...
African-American literature Beyond slavery and segregation
The Harlem Renaissance
After the Harlem Renaissance
Lorraine Hansberry: "A Raisin in the Sun"
Chicano/Hispanic literature Early Chicano/Hispanic writers
The Chicano Renaissance
Sandra Cisneros. "A House on Mango Street
Native American literature The oral tradition
Anglo-American Traditions
Autobiography, fiction, poetry and drama
Anthology of Texts
Asian-American literature
Definig boundaries
After World War II
Anthology of Texts
The present Forms and contents
Self-reflectiveness and difference
Paul Auster. "City of Glass". (The New York Trilogy)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
 
Presentacions / exposicions
2 24 26
Sessió Magistral
30 30 60
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
6 48 54
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Students will be given course handouts to be read in class or at home in the attempt to provide them the information needed for future class discussions and oral and written presentations
Presentacions / exposicions There will be oral presentations meant to further develop the topics presented by the teacher in his lectures.








Sessió Magistral The aim of the lectures is to interrelate ethnic and cultural experience with a selection of representative literary works. Students are expected to do the reading carefully so that they may have a better fenefit from the information given in class.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Descripció
Stop by your teacher´s office and meet with him so that he can help you in your readings and oral presentations and written reports and essays. Feel free to discuss matters with him and ask questions.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions There will be oral presentations, out-of-class writing assignments and class writing assignments. 40
Sessió Magistral This class is based on lectures and small group discussions. So students´attendance is always expected 10
Proves objectives de preguntes curtes Two short-question tests on topics discussed or presented in class 10
Altres

There will be a final exam which only accounts for 50% of the final grade. Around 50 short questions related to all the work done in class and required readings.

50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Because this course depends on your presence and involvement, your attendance is an essential requirement. You will improve your final grade if you participate actively throughout the semester


Fonts d'informació

Bàsica Jordi Lamarca, Twentieth-Century American Prose Writers, 1997, PPU
Columbia Literary History of the United States, Elliott, Emory, 1988, Columbia University Press

Hansberry, Lorraine. A Raisin in the Sun.

Cisneros, Sandra. A House of Mango Street.

Selected Texts (September 2007).

Complementària

Recomanacions