DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II Codi 12142230
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Adreça electrònica dolors.collellmir@urv.cat
Professors/es
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Web
Descripció general i informació rellevant This course introduces the students into the different cultures of Canada, Australia, and New Zealand. Attention is given to geographical, historical, sociological, and cultural features of these countries especially for the purposes of understanding their literatures. Special attention will be given to the cultures of Canada's First Nations, the Australian Aborigines, and the Maori of New Zealand.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A17 Saber fer una presentació multimèdia sobre un text
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B10 Capacitat de lideratge
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
A1
A2
A4
A5
A7
A11
A12
A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
1. Canada 1.1.- Canada and its regions; centre-perifery tension
1.2.- Canada vis-à-vis Great Britain and the USA
1.3.- Main historical events
1.4.- First Nations
1.5.- Immigration and cultural complexities
1.6.- Socio-political system
2. Australia 2.1.- The cartography of the Pacific
2.2.- Historical background: Captain Cook's journeys.
2.3.- First penal colonies
2.4.- Aboriginal cultures: mythology, art, and tradition
2,5.- The clash of cultures: dispossession and massacres
2.6.- Present cultural readjustments
3. New Zealand 3.1.- Introduction to its geography and history
3.2.- The first European settlers
3.3.- Maori people: their concept of life, myths, and customs
3.4.- Inter-tribal Wars and Wars between Maoris and Europeans
3.5.- Decorative arts of the Maori people

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Debats
12 12 24
Sessió Magistral
24 24 48
Treballs
0 24 24
Presentacions / exposicions
1 12 13
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 30 33
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Debats
Sessió Magistral
Treballs
Presentacions / exposicions

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Presentacions / exposicions
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Debats 10%
Sessió Magistral 10%
Treballs 30%
Presentacions / exposicions 20%
Proves objectives de preguntes curtes 30%
Altres

There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Thee tests 5. Written work

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Ernest Favenc, Explorers of Australia, 1998, Senate
Jill Oakes, Sacred Lands. Aboriginal World Views, Claims and Conflicts, 1998, Canadian Circumpolar Institute
Donald L. Fixico, The American Indian Mind in a Linear World, 2003, Routledge
Keith Sinclair, ed., The Oxford Illustrated History of New Zealand, 1997, Oxford University Press
D.M. Stafford, The World of the Maori, 2001, Reed

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA DE CANADÀ, AUSTRÀLIA I NOVA ZELANDA/12142225


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH I/12142023