Codi |
|
A3 |
Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc. |
A5 |
Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes |
A6 |
Capacitat per a dirigir equips de treball i per a aplicar decisions en matèria de recursos humans |
A7 |
Salut laboral i prevenció de riscos laborals: identificació i avaluació de riscos, formació preventiva, organització i direcció de serveis de prevenció, auditories de prevenció |
A8 |
Teoria i sistemes de relacions laborals: aplicació de mètodes i estratègies de recursos humans (cercles de qualitat, grups de discussió, incentius, objectius, torns de treball) |
A9 |
Assessorament a treballadors, sindicats i empreses |
A10 |
Polítiques sociolaborals: disseny i estudi de llocs de treball, presa de decisions en matèria organitzativa del personal (horaris, calendari laboral, jorandes, mètodes de treball) |
A11 |
Auditoria sociolaboral |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Motivació per la qualitat en el treball |
B10 |
Capacitat de lideratge de grups de treball |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
B12 |
Capacitat d'organització i planificació |
B13 |
Capacitat de gestió de documentació i informació |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Dominar els conceptes que s'han fet des de la Psicologia del Treball i les Organitzacions per l'estudi de la Gestió dels Recursos Humans |
A3 A5 A6 A7 A8 A10 A11
|
B1 B11 B12
|
C3
|
Aplicar les tecniques més usuals d'intervenció en l'ambit dels Recuroso Humans. |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 B12
|
C2 C3 C5
|
Coneixer les aplicacions bàsiques de la Psicologia del Treball i les Organitzacions en la Gestió de Recursos Humans |
A3 A5 A6 A7 A8 A11
|
B1 B2 B3 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3
|
Tema |
Subtema |
Tema I.- Psicologia dels Recursos Humans
|
|
Tema II.- Planificació i gestió integrada dels Recursos Humans. |
|
Tema III.- El reclutament i selecció dels empleats.
|
|
Tema IV.- Formació i desenvolupament dels empleats. |
|
Tema V.- Gestió del treball i salut psicològica. |
|
Tema VI.- Gestió del conflictes i negociació als Recursos Humans.. |
|
Tema VII.- Nous reptes i tendències de la Psicologia dels Recursos Humans. |
|
Tema VIII.- Eines de mesura i avaluació per l'auditoria de Recursos Humans. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
11 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre els coneixements previs de l’alumne sobre la matèria, els seus interessos i motivacions respecte a l’assignatura. Es farà amb preguntes genèriques sobre la matèria o amb un petit qüestionari.
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació.
|
Sessió Magistral |
Es l’exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals (Transparències, ...). |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Anar a conferencies i xerrades d’experts relacionats amb la matèria. |
Presentacions / exposicions |
Exposició per part d’un grup d’alumnes d’un tema relacionat amb el temari de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en la formulació d’un cas o problema, amb el posterior anàlisi de la situació, la seva resolució i en algunes ocasions un debat.
Normalment es una activitat autònoma en petit grup, on el resultat s’haurà de presentar per escrit al professor.
|
Treballs |
Treballs monogràfics de recerca d’informació sobre un tema concret. També pot ser el disseny i desenvolupament de projectes relacionats amb les tècniques adquirides en l’assignatura. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
Atendre dubtes i preguntes sobre els treballs i aspectes teórics i practics de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test amb multiple resposta i descomptant els errors. Amb dues preguntes obertes que serviran per completar la nota en casos limits (frontera amb l'aprovat, notable, excel.lent o matricula d'honor. |
Fins a 5 punts sobre un total de 10. |
Proves pràctiques |
Proves pràctiques basades en la recollida de dades i el seu analisi, i també amb el mètode del cas. |
Fins 5 punts sobre un total de 10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El programa teòric s'avaluarà mitjançant una prova escrita que tindrà un valor de 5 punts sobre la nota global de l'assignatura (10). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 2,5 punts. La part pràctica tindrà un valor de 5 punts sobre la nota global de l'assignatura (10).Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 2,5 punts. Per superar l'asignatura s'exigeix una nota minima a la part de teoria de 2,5 punts i a la part de pràctiques de 2,5 punts Les diferents practiques s'ahuran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació sera de No Apte. Aquestes es podran entregar per superar la part pràctica en la convocatoria de Setembre. |
Bàsica |
PEREDA,S. Y BERROCAL, F., Gestión de Recursos Humanos por competencias, Editorial Centro de Estudios Ramon Areces, S.A., 1999
PUCHOL, L., Dirección y gestión de recursos humanos., Gestión 2000, 2000
GAN,F., Manual de programas de Recursos humanos, Apóstrofe, 1996
ORDOÑEZ, M (coord), Psicologia del trabajo y Gestión de recursos Humanos, Gestión 2000., 1997
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TÈCNIQUES DE SELECCIÓ/15061216 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL/15061019 | PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS/15061020 |
|
|