Codi |
|
A5 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors de la mateixa |
A7 |
Integrar-se en la gestió empresarial |
A8 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A10 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
Ordenar la informació econòmica per aprofitar-la millor |
A8 A9
|
B1
|
|
Aplicar les mesures estadístiques més representatives a la informació disponible |
A9 A10
|
B1
|
|
Conèixer els conceptes d'estadística per entendre un informe econòmic especialitzat |
A5 A7 A10
|
B1
|
|
Usar correctament les eines electròniques (calculadora, MS-Excel...) per a l'organització i la síntesi d'informació quantitativa |
A9 A10
|
B1 B2
|
C2
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Anàlisi descriptiva de les dades |
|
3. Tractament descriptiu bidimensional |
|
4. Números índexs i taxes de variació |
|
5. Fonaments de probabilitat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
9 |
13 |
Sessió Magistral |
|
28 |
56 |
84 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici mitjançant les TIC. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Atenció individual a l'alumne per tal de resoldre dubtes relacionades amb els continguts i pràctiques de l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
Al llarg del curs es realitzaran dues proves sobre la matèria explicada, amb valor:
1a prova: 25%
2a prova: 25%
(nota mínima en ámdbues proves del 35% del seu valor per a seguir en l'opció de l'avaluació continuada)
Examen final, que coincideix amb el dia de l'examen oficial de la 1a convocatòria, 50% |
25% 1a prova
25% 2a prova
50% examen final |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no optin per l'avaluació continuada realitzaran un únic examen el dia de la 1a convocatòria oficial, amb valor del 100%. En la 2a convocatòria tots els alumnes (avaluació continuada i la resta) realitzaran un examen, amb valor del 100%. |
Bàsica |
|
Martín Pliego, F.
J. Introducción a la Estadística
Económica y Empresarial(Teoría yPráctica). Thomson, 2004.
Montiel, A.M;
Rius, F; Baron, F.J. Elementos Basicos de
Estadistica Economica y Empresarial. Prentice Hall, 1997. Pérez, C. Estadística a través de Excel. Prentice
Hall, 2002. |
Complementària |
|
Aranda, J.; Gómez,
J. Introducción de Estadística Económica
y Empresarial. DM, 1999.
Arnaldos, F. et al. Estadística descriptiva para Economía y Administración de Empresas.
AC , 2003. |
|