Codi |
|
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
Objectius |
Competències |
Comprendre el model de Màquina de Turing |
A14
|
B2 B4
|
|
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions |
A14
|
B3 B4 B14
|
|
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic |
|
B2 B3 B4
|
|
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. |
A14
|
|
|
Comprendre el model de Màquina de Turing |
|
|
|
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions |
|
|
|
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic |
|
|
|
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. |
|
|
|
Comprendre el model de Màquina de Turing |
|
|
|
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions |
|
|
|
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic |
|
|
|
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Motivació i Objectius
La jerarquia de Chomsky |
La màquina de Turing |
Descripció i Representació
MT per reconèixer Llenguatges
MT per computar funcions
Cicle d'Avaluació
MT Determinista
MT Indeterminista
MT Universal |
Calculabilitat |
Limitacions de les MT
Calculabilitat
Teoria de la Calculabilitat |
Complexitat |
Complexitat Computacional
Classes de Complexitat Fonamentals
Les Classes L i NL
Les Classes P, NP i CoNP
Les Classes EXP i NEXP
Complexitat
Teoria de la Complexitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
23 |
0 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
6 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció aspectes relacionats amb l'assignatura, durant primera hora del curs. |
Sessió Magistral |
A les classes teòriques el professor exposarà els continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada sessió de problemes (1h/setmana) es dedicarà a resoldre una tipologia de problema. El procediment seguit serà: 1er descriure el tipus de problema, 2n exposar les alternatives de resolució, 3er proposta i resolució d'un o diversos problemes pel professor, 4rt plantejament d'un problema per a que l'alumne ho resolgui, 5è sortida a pissarra d'un alumne per a mostrar la solució i 6è finalització amb una llista de problemes proposats per a resoldre a casa. |
Resolució de problemes, exercicis |
El curs emprarà 6h dins l'horari de classes teòriques per fer 3 proves d'avaluació continuada (2h cada una, una per cada tema del curs). S'estima que el temps de preparació per cadascuna de les proves per part de l'alumne oscil·la entre 10 i 20h. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
3 proves d'avaluació continuada, cadascuna 1/3 de la nota del curs. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
J. E. Hopcroft, R. Motwani, J. D. Ullman, "Introducción a la Teoría de Autòmatas, Lenguajes y Computación", Addison-Wesley, 2002
H. R. Lewis i C. H. Papadimitriou, "Elements of the Theory of Computation", Prentice-Hall, 1981
D. Riaño, "Models Abstractes de Càlcul", Edicions URV, 2000
|
|
Complementària |
M. Garey i D. Johnson, Computers and Intractability. A Guide to Theory of NP-Completeness”, Freeman,, 1978
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUATGES, GRAMÀTIQUES I AUTÒMATES/17081004 |
|
|